וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הכנסת הקפיאה את היטל הבצורת

21.12.2009 / 17:36

הח"כים הצביעו בעד חוק להקפאת היטל הבצורת מתחילת ינואר עד אמצע אפריל. יו"ר ועדת הכספים: נפעל להאריך את ההקפאה גם מעבר למועד זה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקפאת היטל הבצורת מ-1 בינואר 2010 עד ל-15 באפריל. 28 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק הצעת של משה גפני (יהדות התורה), אמנון כהן (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה), ואילו חבר כנסת אחד התנגד.

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת גפני אמר במליאה כי בקרוב יעביר הצעת חוק נוספת בקריאה טרומית, שתאפשר לכנסת לדחות לזמן נוסף את החזרת ההיטל. באמצע חודש מרץ תחליט ועדת הכספים אם להאריך את הקפאת ההיטל לזמן נוסף, על פי כמות המשקעים שתרד בחודשי החורף הנותרים.

לפי התיקון שאושר, גם אם יוחזר ההיטל תוגדל מכסת המים המותרת לבית שבו עד ארבע נפשות מ-12 קוב ל-16 קוב. נכים עם נכות של 100%, ילדים וקשישים יזכו לתוספת של 10 קוב, שיחול רטרואקטיבית מתחילת חודש נובמבר. בנוסף, צרכנים פרטיים שמשלמים על פי שעון-מים המשותף לכמה דיירים ישלמו רק מחצית מהיטל הבצורת. סטודנטים יוכלו לדווח לצורך ההיטל על מקום המגורים הזמני בו הם גרים גם אם הוא לא מופיע בתעודת הזהות שלהם.

האזרחים יוכלו לדווח על מספר הנפשות המתגוררות בבית עד סוף חודש דצמבר. לדברי גפני, "במהלך הכנת הצעת החוק ביקשנו לקבוע בחוק שנוכל לקבוע את המשך הקפאת ההיטל. כיוון שהממשלה התנגדה לכך, סוכם שהצעת חוק זו תקבע את ההיטל. במקביל הגשנו הצעת חוק שתבחן את הצורך באשר להמשך הקפאת ההיטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully