וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב: יש אופציה צבאית נגד אירן

לדברי האדמירל מאלן, לכוח צבאי יש מגבלות, אבל יש להיות מוכנים לקראת הפעלתו באירן. במקביל, אמר ראש צוות המו"מ האירני המבקר ביפן: "אסור שהפשע שבוצע בהירושימה יחזור על עצמו"

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, האדמירל מייק מאלן, טען היום (שני) כי האופציה הצבאית נגד אירן היא בגדר אפשרות סבירה. עם זאת, לדבריו, "אמצעים פוליטיים הינם הכלים היעילים ביותר להשגת ביטחון אזורי, ולכוח צבאי יש יכולות מוגבלות". מאלן כתב את הדברים בסקירה השנתית של הערכת האיומים על ארצות הברית והוסיף כי "על הנשיא להחליט לגבי האופציה הצבאית ועלינו להיות מוכנים לקראתה".

במקביל, שר החוץ של צרפת ברנאר קושנר, אמר היום כי אין מנוס מהטלת סנקציות חדשות על אירן - בשל סירובה לשתף פעולה במשא ומתן על תוכניתה הגרעינית. במסיבת עיתונאים שקיים, הוסיף קושנר ואמר כי אף שיישום העיצומים יהיה קשה בשלב זה, אין פתרון אחר למשבר עם הרפובליקה האיסלמית. "רוסיה כבר הביעה את הסכמתה לצעדים דיפלומטיים תקיפים נגד אירן ואני מאמין שגם סין תצטרף למהלך", אמר קושנר.

בזמן שהמערב שולח איומים, קרא ראש צוות המשא האירני לשיחות בנושא תכנית הגרעין, סעיד ג'לילי, לכל מדינות העולם לפעול לפירוק מנשק גרעיני. עם זאת הדגיש ג'לילי, המבקר ביפן, כי לכל המדינות צריכה להיות הזכות לאנרגיה גרעינית. הבכיר האירני טען כי תכנית הגרעין של ארצו נועדה לצרכי שלום, וכי אין לה כל כוונה לפתח נשק גרעיני.

ג'לילי אף ניצל את ביקורו ביפן כדי להעביר ביקורת על ארה"ב, המדינה היחידה שהשתמשה עד כה בנשק גרעיני. "אסור שהפשע שבוצע בהירושימה יחזור על עצמו אי פעם", אמר ג'לילי. "כל המאמצים של העולם צריכים להיות מופנים להשמדה של הנשקים האלה".

ראש צוות המשא ומתן האירני התייחס להצעת שש המעצמות, לפיה טהרן תעביר חלק מהאורניום המועשר בדרגה נמוכה שברשותה למדינות אחרות בתמורה לדלק גרעיני, ואמר כי מדובר במניפולציה. "ההתנהגות שלהם כלפי אירן היא דוגמה מצוינת, שמראה איך המדינות האלה מנסות לעשות מניפולציה באמצעות הדלק שלהן", ציין ג'לילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully