וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס יוצא למאבק בגדר ההפרדה של מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2009 / 18:23

מאות מאנשי הארגון הפגינו נגד כוונת מצרים להקים גדר פלדה בעומק של 20 מטר בציר פילדלפי, במטרה למנוע הברחות נשק לרצועה. "המנהרות הכרחיות. הן מספקות לעם הפלסטיני אוכל ותרופות"

מאות מתומכי חמאס ברצועת עזה הגיעו אחר הצהרים (שני) לגבול עזה-מצרים, כדי להפגין נגד גדר הפלדה שמקימה מצרים באזור במטרה למנוע הברחות נשק לרצועה. המפגינים ביקשו ממצרים לחזור בה מהקמת הגדר וקראו למדינות ערב להתערב למען הפסקת הבנייה. "בניית גדר הפלדה פוגעת במנהרות המפרנסות תושבים רבים בעזה בגלל המצור הישראלי", אמרו המפגינים. כוחות הביטחון המצרים עמדו לאורך הגבול, מחשש לפרוץ מהומות במקום.

לפני שבועיים דווח כי מצרים החלה לבנות קיר פלדה בעומק של עשרים מטר בתוך האדמה לאורך ציר פילדלפי, על מנת למנוע הברחות נשק לעזה. בימים האחרונים ירו חמושים פלסטינים מספר פעמים לעבר כוחות הביטחון המצרים שבנו את הגדר. בעקבות תקריות הירי תגברו הכוחות המצרים את הכוננות הביטחונית באזור. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי, אך נגרם נזק לציוד מצרי.

איש חמאס במהלך הפגנה בגבול מצרים-עזה. רויטרס
"עזה אינה מסכנת את ביטחונה של מצרים - ישראל עושה זאת". הפגנת חמאס בגבול עזה/רויטרס

הדיווחים על בניית גדר הפלדה עוררו זעם רב בקרב חמאס ותושבי הרצועה שהבינו כי היא עלולה לפגוע בתעשיית המנהרות, הנחשבת למקור הכנסה מרכזי בעזה. דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו, אמר היום כי ממשלתו נמצאת בקשר עם ממשלת מצרים במטרה לדון בנושא הקמת הגדר. "עזה אינה מסכנת את ביטחונה של מצרים - ישראל עושה זאת. היא לא רוצה לראות אף מדינה ערבית יציבה".

א-נונו הוסיף כי מנהרות ההברחה הן צעד הכרחי לאור המצור שהוטל על עזה: "המנהרות סיפקו לעם הפלסטיני בעזה אוכל ותרופות, ולכן הן היו צעד הכרחי. זה שלוש שנים מוטל מצור על עזה, ולכן זוהי הדרך היחידה להעביר ציוד ומזון לעזה. החלופה האמיתית למנהרות היא פתיחת המעברים לעזה, בעיקר מעבר רפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully