וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה על ההקפאה: משרד הביטחון לא יקבל כסף

פנחס וולף

21.12.2009 / 16:54

ועדת הכספים של הכנסת סירבה לאשר תקציב של חצי מיליארד שקלים למשרד הביטחון, מאחר שלא הוקם מנגנון פיצוי למתנחלים שנפגעו מהקפאת הבנייה בגדה. "לנפגעים אין כתובת"

הקפאה נגד הקפאה: ועדת הכספים סירבה היום (שני) לאשר העברת חצי מיליארד שקל למשרד הביטחון. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) נימקו את התנגדותם בעובדה שברק טרם הקים ועדת תביעות שאמורה לטפל במתנחלים שנפגעו כלכלית בעקבות צו ההקפאה.

לדברי אריאל, "לא ייתכן שאחרי שפקחי המינהל האזרחי פשטו על כל ישובי יהודה ושומרון ותלו צווי הפסקת עבודה, חלקם שלא בצדק גם לשיטתם של יוזמי הצו, לא תהיה אף כתובת אליה יכולים לפנות הנפגעים. זהו חלק ממסע ההתעמרות של ראש הממשלה ושל שר הביטחון בתושבים, מסע שהחל עם ההחלטה האומללה על צו ההקפאה וממשיך בהתנכלות לתושבים תמימים".

באחרונה הצליחו חברי הכנסת אריאל, זאב אלקין (ליכוד), אורי אורבך (הבית היהודי) וגפני לשחרר כסף שעוכב במשרד הביטחון ויועד לישיבות ההסדר ולמיגון רכבים, באמצעות מניעת העברת סכום של שלושה מיליארד שקל למשרד הביטחון.

בתוך כך, "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" עתר אתמול לבג"ץ בבקשה להורות על עצירת הרס מבנים להם הוצאו צווי הריסה במסגרת תכנית הקפאת הבנייה בהתנחלויות. זאת מכיוון שוועדות התובענות שאמורות לטפל בערעורים על צווי הריסה ובנושא הפיצויים טרם הוקמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully