וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי גלר: הפוקימון זה אני

29.12.1999 / 23:44

דובר החברה: אין לו כל כך הרבה מעריצים שיעשו על שמו קלף

אורי גלר, מכופף הכפיות הנודע, תובע את ענק המחשבים נינטנדו בסכום של יותר מ-60 מיליון ליש"ט. לטענת גלר, נינטנדו עשו שימוש לכאורה בדמותו, על גבי קלף פוקימון, בלי לבקש את רשותו ובלי לשלם לו על כך.
עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח היום כי לפני שבוע, כשביקר גלר ב"פוקימון סנטר" בטוקיו, נתקל לראשונה בקלף ובו מפלצת הכיס הקטנה, המחזיקה ביד שתי כפיות מכופפות ומתוארת בקלף כ"קוסם" ו"מדיום". אבל, הקשר שנראה החשוד ביותר בין הפוקימון לפרפסיכולוג בין ה-53 הוא שמו. בשעה שבמערב נקרא הקלף אלקזאם, ביפן הוא נקרא אן-גלר. הקלף מגיע בשתי גירסאות: אן-גלר הטוב, ואן-גלר הרע.
משחק המחשב הפופולרי גרר תעשייה אדירה של צעצועים ומוצרים נלווים, שערכה נאמד בכמיליארד ליש"ט. ישנם 151 קלפי פוקימון שונים בשוק, אך אף אחד מהם לא מבוסס על דמות ספציפית.
לדברי גלר, כשגילה את הקלף, הוא היה המום. בעומדו בחנות, הוא הוקף על ידי עשרות ילדים שדחפו לעברו קלפים לחתימה כשהם אומרים שוב ושוב את שם הקלף, שנשמע דומה באופן מדאיג ל"אורי גלר".
גלר טוען כי הוא מעולם לא נתבקש על ידי נינטנדו לעשות שימוש בדמותו. "הם לא יכולים ככה סתם לעשות כסף על השם שלי", אמר גלר, "ולנסות להתחמק מזה על ידי שינוי שמי מחוץ ליפן. כבר קיבלתי אי-מיילים מאנשים ששאלו אם זה באמת אני על הקלף, והם היו סבורים שבטח קיבלתי המון כסף תמורת זה".
נינטנדו - יפן מסרבים להגיב לטענות, ואמרו כי יעשו זאת רק כאשר תוגש להם התביעה. הדובר הבריטי של החברה אמר בתגובה: "אני לא סבור שלגלר יש כל כך הרבה מעריצים ביפן, שהם יעשו על שמו פוקימון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully