וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם על מוצרים מבריטניה יוצא לדרך

21.12.2009 / 15:34

יו"ר הכנסת העביר לעמיתו הבריטי עצומה של 42 ח"כים הקוראים לבריטניה לבטל סימון מוצרים מהתנחלויות. "אנו ממליצים לישראלים לשקול מחדש שימוש בשירותי חברות בריטיות"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין שלח היום (שני) לעמיתו הבריטי ג'ון ברקו עצומה בחתימה של 42 חברי כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית, הקוראת לבריטניה לבטל את ההחלטה לסמן מוצרים מתוצרת יהודה ושומרון. על העצומה חתמו חברי כנסת מסיעות העבודה, קדימה, ליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ויהדות התורה. את העצומה יזמה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה).

בעצומה שהעביר ריבלין לעמיתו הבריטי נכתב כי "אנו חברי הכנסת החתומים מטה מהפרלמנט הישראלי, רוצים להביע שאט נפש מההחלטות שבהן נקטה הממשלה שלך בעניין שינוי של סימון מוצרים ישראליים העומדים למכירה בבריטניה, כך שיווצר הבדל בין מוצרים של יהודים ופלסטינים, שמקורם מאותו אזור. אנו קוראים לבריטניה לנקוט בפעולה מיידית כדי לבטל את ההחלטה, המטילה צל על שיתוף הפעולה הכלכלי בין אזרחי שתי המדינות".

עוד נכתב בעצומה כי "לנוכח החלטה זו, אנו ממליצים לאזרחי ישראל לשקול מחדש שימוש בשירותיהם של חברות הפועלות בבריטניה או בכל מדינה שקיבלה כאלה החלטות, כל עוד המלצות כאלה שהתקבלו על ידי ממשלותיהן יישארו בתוקף. אנו מקווים שלא יהיה צורך לנקוט בצעדים נוספים, על מנת להבהיר עד כמה אנחנו רואים בחומרה את ההמלצה הזאת שמשמעותה למעשה חרם על תוצרת ישראלית".

לפני כשבוע וחצי הוציא משרד הסביבה, המזון והסופר הבריטי המלצה לרשתות המזון הפרטיות לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות בסימון שונה ממוצרים בייצור פלסטיני. זאת, בניגוד למצב שהיה קיים עד כה, בו היתה הפרדה בסימון בין מוצרים המיוצרים בשטחי ישראל לבין מוצרים המיוצרים ביו"ש, כאשר בהגדרה זו נכללו הן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות והן כאלה המיוצרים בשטחים שברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully