וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה ברשות: לפלסטינים לא תהיה מלכת יופי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2009 / 16:25

הרשות הפלסטינית ביטלה את תחרות "מיס פלסטין", שהיתה אמורה להתקיים בסוף השבוע. ההסבר הרשמי: רצון לכבד את יום שנה למבצע "עופרת יצוקה"

מדוע בוטלה תחרות מלכת היופי הפלסטינית? חמישה ימים לפני שהיתה אמורה להתקיים ברוב פאר והדר ברמאללה, הודיעה הבוקר (שני) הרשות הפלסטינית כי היא מבטלת את תחרות "מיס פלסטין" שהיו אמורות להשתתף בה עשרות צעירות פלסטיניות וערביות-ישראליות. הנימוק הרשמי לביטול התחרות הוא יום השנה למבצע "עופרת יצוקה", החל אף הוא ב-27 בדצמבר.

בהודעת הרשות הפלסטינית נמסר כי "בהתאם לדרישות האינטרס הציבורי, החלטנו לדחות למועד לא ידוע את תחרות מלכת היופי של פלסטין לשנת 2009, שהיתה אמורה להיערך ברמאללה". בהודעה נמסר עוד כי האירוע בוטל כדי לכבד את יום השנה למבצע "עופרת יצוקה" של צה"ל ברצועת עזה, שפרץ בדיוק לפני שנה.

לפי מספר השערות, יום השנה לציון מבצע "עופרת יצוקה" לא היה הנימוק היחיד לביטול תחרות היופי, וייתכן שהרשות הפלסטינית הביעה בביטול התחרות את מחאתה על כך שלא שותפה באופן מספיק בארגון האירוע. על פי הערכות אחרות, אפשר שהופעלו על הרשות לחצים מצד גורמים שמרניים שמחו על קיומה של תחרות היופי.

לפני מספר שבועות הודיעה חברה פלסטינית פרטית כי בכוונתה לקיים בסוף דצמבר את תחרות מלכת היופי הפלסטינית. ההודעה עוררה זעם רב, בעיקר מצד ממשלת חמאס ברצועת עזה שגינה את התחרות .המשרד לענייני נשים בממשלת חמאס קרא לעם הפלסטיני בגדה המערבית למהר ו"לעצור את הבדיחה הזו, אשר פוגעת במוניטין הטהור שלו ובהיסטוריה המפוארת שלו".

בתחרות היופי היו אמורות להשתתף 58 יפהפיות, ביניהן 32 בחורות המתגוררות בגדה המערבית ו-26 ערביות-ישראליות. מלבד הזכייה בתואר הנכסף "מלכת היופי של פלסטין" הייתה אמורה המנצחת לזכות גם במכונית חדשה, בטיול בן עשרה ימים לטורקיה וב-2,700 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully