וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לשפוט משגרי רקטות על פשעי מלחמה

גלעד גרוסמן

21.12.2009 / 14:37

עמותת שורת הדין, המייצגת נפגעי טרור, עתרה לבג"ץ בדרישה לחייב את היומ"ש להעמיד את פעילי חמאס שנעצרו לאחר שירו רקטות לעבר ישראל בגין פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות

עמותת שורת הדין, המייצגת נפגעי טרור, עתרה היום (שני) לבג"ץ בדרישה לחייב את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להעמיד לדין את פעילי ארגון חמאס שנעצרו בשל ירי קסאמים לעבר ישראל בגין פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נטען כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" עצרו כוחות הבטחון פעילי חמאס שביצעו ירי של רקטות קסאם ורקטות גראד לעבר יישובי הדרום, במטרה לפגוע באוכלוסיה אזרחית אשר לא השתתפה בלוחמה. בנוסף, נעצרו פעילי חמאס שבשמונה השנים האחרונות ירו עשרות רקטות לעבר שדרות ויישובי הנגב המערבי.

לטענת העמותה, פעילי חמאס שירו רקטות לעבר יישובי הדרום "פעלו באופן שיטתי לשם זריעת מוות והרס בקרב אוכלוסיה אזרחית, במטרה לרצוח אזרחים ישראלים רבים ככל האפשר וללא אבחנה, ובכך להטיל אימה ופחד על אזרחי ישראל". הירי הזה, כך נטען, נכנס להגדרה של פשעי מלחמה.

בעתירה נטען שחובתה של מדינת ישראל, בהתאם למשפט הבינלאומי, להעמיד לדין מבצעי פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בגין פשעים אלה, וכי היועץ המשפטי לממשלה, "כמי שאמון על מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, חייב למצות עם כל אדם את הדין".

"רק מדינת ישראל, שותתת הדם מפצעים שנגרמו באחריותם של עצירי החמאס היורים בשיטתיות טילים לעבר האוכלוסיה האזרחית בה, יכולה, ואף חייבת, להעמידם לדין בגין פשעי מלחמה", נכתב בעתירה. "מעמד של פושעי מלחמה, כהגדרתם במשפט הבינלאומי, לאחר שיורשעו בדין שכזה, ימנע מהם חנינה, ויוקיע אותם בקרב אומות העולם. לא עוד יהיו אלה לוחמי חופש, אלא כהוויתם – פושעי מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully