וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: "לא נסכים לגירוש אסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2009 / 23:26

לדברי אוסמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, הארגון עומד על כך שכל האסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט ישובו לבתיהם בגדה

תאגיד כאן

.

בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר הערב (שני) כי ארגונו לא יסכים לכך שעסקת שליט תכלול גירוש של אסירים פלסטינים. בראיון שהעניק הערב לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" הבהיר חמדאן כי חמאס עומד על כך שכל האסירים שישוחררו מהכלא בישראל "ישובו לבתיהם ולמשפחותיהם". חמדאן הוסיף עוד כי חמאס עומד על כך שישראל תסכים לשחרר את כל השמות ברשימת האסירים שהגיש לה הארגון.

מוקדם יותר מסר לוואלה! חדשות גורם פלסטיני מרצועת עזה, המקורב מאוד לחמאס, כי הארגון "העביר למתווך הגרמני את הצעתו האחרונה, אין שום סיכוי שהוא יוכל להתגמש יותר". הגורם ציין כי אין שום דבר שיכול לשכנע את הנהגת חמאס לוותר ולהגיש הצעה חדשה, אפילו אם המשא ומתן יימשך עוד חודשים ארוכים. הגורם העריך עוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר בפורום השביעייה את הצעת העסקה וכי היא תבוצע "בקרוב מאוד".

גורם פלסטיני בכיר מארגון פתח אמר כי "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט לדחות את הצעת חמאס לעסקת שליט, קיים סיכוי גבוה שהמתווך הגרמני ירים ידיים ויגיד 'להתראות'". הגורם הבהיר כי הוא איננו מעורב בפרטי העסקה אך ציין כי למיטב ידיעתו המשא ומתן שהתנהל בין ישראל לחיזבאללה בתיווכו של אותו מתווך גרמני "התנהל בצורה פחות מסובכת מאשר המשא ומתן הנוכחי בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט".

במקביל, מסרו גורמים פלסטינים מרצועת עזה כי "לראשונה מזה זמן רב, מצרים תומכת בעמדת חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט עם ישראל". לדברי הגורמים, הן בחמאס והן במצרים ממתינים כעת לתשובתה של ישראל להצעת העסקה: "חמאס לא מוכן לקבל פחות מהצעתו האחרונה, וגם מצרים יודעת את זה ולפיכך היא מגבה את העמדה של חמאס", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully