וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר נכנע: דיון מחודש בעניין השטרות החדשים

טל לוי

21.12.2009 / 12:02

על רקע המחלוקות בציבור אודות זהות האישים שיופיעו על השטרות החדשים, יחזיק הנגיד את הסוגיה לדיון בוועדה המייעצת לענייני השטרות והמטבעות

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, החליט להחזיר את רשימת הדמויות שיופיעו בסדרת השטרות החדשה, לדיון בוועדה המייעצת לבנק ישראל בנושא השטרות והמטבעות (ועדת טירקל). זאת, על רקע תגובות שנשמעו בציבור להחלטה.

הנגיד עידכן על כך את שר האוצר וביקש מראש הוועדה המייעצת, שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, להכין רשימת דמויות חדשה, שתביא בחשבון את הדעות שנשמעו בציבור בימים האחרונים. בנק ישראל צפוי להחליף בתוך שנתיים לא רק את שטרות הכסף עצמם אלא גם את הדמויות המופיעות על שטרות השקל באישים אחרים.

מבנק ישראל נמסר, כי החלפת סדרת השטרות המתוכננת לשנת 2012 נועדה, בין היתר, לשפר את האמצעים למניעת זיופים תוך שימוש בשיפורים הטכנולוגיים בתחום, ומטרת שינוי העיצוב של השטרות היא גם הגברת מודעות הציבור לאישים, סמלים וערכים שלהם חלק חשוב בעיצוב ההיסטוריה של מדינת ישראל.

על פי התכנון המקורי, השטרות החדשים היו אמורים לשאת את דיוקנם של ראש הממשלה דוד בן גוריון, חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין וראש הממשלה יצחק רבין. סמוך להירצחו של יצחק רבין נפוצו בישראל שמועות לפיהן יכניס בנק ישראל למחזור גם שטר בן 500 שקל, אולם גם במחזור החדש לא יהיה שטר שכזה. הדמויות שיוצאו מהמחזור הן ראש הממשלה משה שרת (המופיע על שטר בן 20 שקל), הנשיא יצחק בן צבי (המופיע כיום על שטר בן 100 שקל) והסופר ש"י עגנון שמותו מופיע על שטר בערך של 50 שקל.

בימים האחרונים נשמעה ביקורת ציבורית על הרכב האישים שיופיעו על השטרות, וכן על העבודה שאף אישה לא נכללת ברשימת. בעקבות כך, מחזיר בנק ישראל את הכדור לוועדת טירקל שהיא זו שמחליטה על זהות האישים המופיעים בשטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully