וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך אישרה הסדר החוב של אפריקה ישראל

עומר רבין

21.12.2009 / 11:49

השופטת ורדה אלשיך אישרה ההסכמות, בכפוף לאישורן באסיפת הנושים של החברה. רגע לפני ההכרעה הגיש עו"ד ויסולי פעם נוספת תביעה לפסול את אלשיך מחשש לניגוד עניינים

סאגת הסדר החוב של חברת אפריקה ישראל מגיעה היום (שני) ככל הנראה לסיומה, לאחר שהשופטת ורדה אלשיך נתנה לפני זמן קצר את אישורה להסדר החוב הסופי שהוגש לה ע"י החברה. אישורה של השופטת כפוף לקיום אסיפת נושים בה יאושר ההסדר ע"י כל מחזיקי אגרות החוב של החברה.

ההסדר שאושר מעגן, למעשה, את ההסכמות אליהן הגיעו במוצאי שבת הנהלת החברה בראשות המנכ"ל איזי כהן ונציגי המחזיקים בסדרות השונות של אגרות החוב של אפריקה.

במסגרת ההסדר שהובא בפניה של השופטת, יקבלו מחזיקי האג"ח קצרות-הטווח עדיפות בחלוקת הכסף המזומן שתעמיד אפריקה ישראל לרשות המשקיעים - ואילו המשקיעים בסדרות הארוכות יפוצו בניירות ערך נוספים על הנזק שנגרם להם לאור עיכוב התשלום.

עם פתיחת הדיון קם ממקומו פעם נוספת עוה"ד אביעד ויסולי, משקיע פרטי באגרות החוב של החברה, ודרש בדומה לאתמול מהשופטת לפסול עצמה מהכרעה בתיק לאור ניגוד עניינים שבו היא מצויה, לכאורה. לטענתו של ויסולי בעלה של אלשיך הוא חבר דירקטוריון בחברת "פיבי אחזקות" ומכאן שהיא פסולה מלדון בנושא.

אלשיך סירבה להגיב לדברים וטענה כי לא קיים הליך מסוג זה ואף פנתה לויסולי באופן אישי באומרה "אתה מוזמן לפנות לבית המשפט העליון בנושא". יש לציין כי הבעלים של החברה, לב לבייב, לא נכח גם הפעם בדיון.

על אף אישור ההסדר, נסחרת כעת מניית החברה בירידה משמעותית בבורסה לאחר שאתמול סיימה את המסחר בעלייה מטאורית של 24% על רקע האופטימיות בקרב המשקיעים על היכולת של החברה בבעלות איש העסקים לב לבייב לצאת מהמצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה, הודות לגיבוש ההסכמות סביב הסדר החוב לשביעות רצונם של נציגי כל סדרות האג"ח השונות. על פי ההערכות בשוק ההון, ה"ראלי" שאפיין את המניה אמש היה מוגזם וחרג מעבר לטווח הסביר ועל כן מימוש המניה היום מהווה "תיקון סביר".

איזי כהן: "יוצאים לדרך חדשה"

מנכ"ל אפריקה ישראל נראה ונשמע היום מסופק מהחלטת ביהמ"ש: "אני מברך על ההחלטה - כולי תקווה כי האסיפה עליה הוחלט תאשר את ההסדר המוצע ותוציא את החברה לדרך חדשה".

בהודעה שפרסם ביקש כהן להודות לכל הצדדים על "המאמץ העצום שהושקע על מנת להגיע להסדר בהקדם... במטרה לעמוד בשנים הבאות בהתחייבויות החברה בצורה הטובה ביותר".

כהן ביקש להדגיש כי התהליך טרם הגיע אל סופו והצהיר כי בכוונתו לנצל את ההזדמנות של נוצרה על מנת לייעל את פעילות החברה, להוציא לפועל את תכניותיה העסקיות ו"להשביח ולהציף ערך למשקיעים", כהגדרתו.

עדכון ראשון: 11:28
עדכון אחרון: 12:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully