וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תרומות יצילו את ישיבת הר ברכה?

21.12.2009 / 12:31

על רקע החלטת משרד הביטחון להפסיק את הסכם ההסדר עם ישיבת הר ברכה, זוכה הישיבה לעלייה בתרומות שמגיעות אליה. בין היתר, מופצות באינטרנט הוראות קבע לתשלום לישיבה

על רקע החלטת משרד הביטחון להפסיק את הסכם ההסדר עם ישיבת הר ברכה בראשותו של הרב אליעזר מלמד, נראה כי ההחלטה דווקא מחזקת את היקף התרומות לישיבה. מאז החליט שר הביטחון להפסיק את תקצוב הישיבה, פנו עשרות אזרחים בבקשה לתרום כספים לישיבה והגדילו את היקף התרומות למקום בעשרות אחוזים.

בין היתר אף התנה אחד התורמים, ואמר לגורמים בישיבה כי הוא מסכים להזרים מדי חודש לישיבה כמה מאות שקלים, כל עוד הרב מלמד לא יחזור בו מעמדתו. מדי שנה מתוקצבת הישיבה בכ-800 אלף שקל על ידי משרד הביטחון, ובמידה שאכן יוחלט באופן סופי להפסיק את התקצוב ישנו חשש כי הישיבה תעמוד בפני משבר כלכלי. על אף הגידול במספר התרומות, ספק גדול אם אלו יגיעו להיקף התקצוב על ידי מערכת הביטחון.

בימים האחרונים מופצים באינטרנט טפסי הוראת קבע לישיבה. מי שמפיץ את הטפסים הוא פעיל הימין בועז העצני מקריית ארבע, שכותב כי "כל תרומה לישיבה היא סטירת לחי לאהוד ברק וחיזוק ליתר הישיבות לעמוד נגד הממשלה. חשוב שנעבור את הסכום אותו המדינה העניקה להם".

בתוך כך, הגיב הבוקר הרב מלמד לדיווחים כאילו 'התקפל' אתמול בכך שהסכים לגנות סרבנות בצבא. בתשובה לשאלה שהועלתה באתר ישיבת בית אל כתב הבוקר מלמד כי "כלל לא שיניתי את עמדתי, כתבתי שאני 'ממליץ לא להפגין במסגרת הצבא' ועתה הצטרפתי לעמדת רוב הרבנים שהביעו עמדה של 'התנגדות להפגנות'. משום שכחבר בגוף ראשי הישיבות עליי להתחשב ולקבל עמדת הרוב כשמדובר בשינוי קטן. אבל כמובן שביחס לכפייה לעבור עבירות של שבת או גירוש יהודים, לא חל שום שינוי". בעניין פגישה אפשרית עם שר הביטחון אמר מלמד כי "אם הפגישות מסודרות בכבוד הנני מוכן להיפגש בשמחה, אך אם הן מסודרות באופן לא ראוי, כמו שימוע, אינני מוכן להיפגש".

כזכור, אתמול הסכים הרב מלמד להצטרף לעמדתם של ראשי איגוד ישיבות ההסדר ולגנות הפגנות סרבנות בצבא. בימים אלו מתקיימים שיחות בין רבנים באיגוד לבין גורמים במשרד הביטחון, בניסיון לחדש את המגעים להחזרת ישיבת הר ברכה להסכם ההסדר. על אף הסכם הפשרה שהושג אתמול בין ראשי הישיבות סירבו במשרד הביטחון לומר האם הדבר אכן ישפיע על עמדת שר הביטחון אהוד ברק וסירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully