וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הבריאות בארה"ב עברה בקריאה ראשונה

טליה שחר

21.12.2009 / 10:22

בדיון שנמשך אחר חצות, כשבחוץ משתוללת סופת שלגים, השיגו הדמוקרטים בסנאט האמריקאי את הרוב הדרוש על מנת להעביר בקריאה ראשונה את רפורמת הבריאות של אובמה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

בצעד חשוב עבור נשיא ארצות הברית, הסנאט אישר הלילה (שני) את הרפורמה במערכת הבריאות האמריקאית בקריאה ראשונה. ההצעה עברה בשעה אחת לפנות בוקר ברוב של 40-60 לדמוקרטים, לאחר 12 שעות של דיונים חמים, שאילצו את הסנאטורים להגיע לגבעת הקפיטול בעיצומה של סופת שלגים בבירה.

ההצבעה הלילה היא הראשונה מתוך שלוש הצבעות הדרושות על מנת להביא את החוק לאישור סופי בערב חג המולד ביום חמישי. ההצבעה היתה המבחן הראשון של הדמוקרטים, שהיו צריכים את כל 60 הקולות על מנת לנצח את הרפובליקנים ולקדם את החוק. בתום ההצבעה הסנאטורים הדמוקרטים התחבקו ולחצו ידיים. הרפובליקנים הודו שהם לא יכולים לעצור את החוק, שכולל שינויים משמעותיים ביותר במערכת הבריאות האמריקאית מאז שהוחל חוק הבריאות לקשישים ב-1965. בין היתר, הרפורמה מרחיבה את הביטוח הרפואי ל-31 מיליון אמריקאים על ידי הטבות מס שיאפשרו לאזרחים מעוטי יכולת לרכוש ביטוח רפואי.

אם החוק יעבור בסנאט, הוא יצטרך להשתלב עם הגרסה שעברה בבית הנבחרים, הכוללת הגבלות חמורות יותר על הפלות, ואפשרות לרכוש ביטוח בריאות ממשלתי לבעלי הכנסה נמוכה, שתי נקודות שהוצאו מהגרסה של הסנאט על מנת לפייס את חלק מהסנאטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully