וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין החלטה בלי מימוש

דן מרגלית

21.12.2009 / 7:50

פקודת המבצע הצה"לית למנוע בנייה בהתנחלויות בתקופת ההקפאה הודלפה על ידי המתנחלים ביום שבו דנו ראשי ישיבות ההסדר במשבר עם מערכת הביטחון. לא במקרה. מי שמבקש לסכל את החלטת הממשלה להקפיא את רוב הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים בלבד מעוניין לעודד את החיילים לסרב לפקודות המממשות את הכרעת השרים.

החלטת הרבנים אתמול אינה סותמת את הגולל על ההידברות עם אהוד ברק. כבר נאמר כי צה"ל אינו יכול לקבל את נוסח הרבנים השולל רק הפגנות פוליטיות בשורות הצבא ומתעלם מההסתה לסרבנות, אבל זה בסיס להמשך ההידברות. עדיין ניתן למנוע קרע, וזה בעדיפות עליונה.

בזדון או בסכלות נמצאו רבנים בישיבות ההסדר שהרעילו את האווירה במכתב שבו נאמר כי אלוהים קודם לצבא. מה זה אומר? לא כלום. במורשת היהודית כבר נקבע כי גם אם במהלך מחלוקת יוצאת בת קול משמים ומתייצבת לימין אחד הצדדים - "לא מפיה אנו חיים. "הרי אין ראיה כי השכינה אינה מבינה את הצורך לשמור על יחסים טובים עם ארה"ב, ואולי גם אלוהים סבור כי בנימין נתניהו השכיל להרחיק את ברק אובמה מהתביעה להקפאה כוללת של הבנייה ביהודה ובשומרון בלי מגבלת זמן לטובת משהו חלקי וקצר מועד.

הדיון סטה מהעיקר

אך מערכת הביטחון והמפלגות החילוניות מזה והדתיים-הלאומיים מזה נתפסו לשאלה "אלוהים או צה"ל" ברמה ילדותית, והדיון סטה מן העיקר. ברק צודק שאינו מוותר, אבל חייב להידבר עם הרבנים בעלי הכוונות הטובות.

ראוי גם שפקודת המבצע הצה"לית תעבור מסננת נוספת. נוח למתנחלים לכוון את חיציהם לעבר שר הביטחון, אבל הוא אינו לבד. עליו להביא את פקודת המבצע לפני ראש הממשלה ושרי השביעייה. שכן אין זה מספיק שהממשלה החליטה. עליה לדאוג גם לביצוע. אי אפשר להבטיח את מימוש ההקפאה בלי הכנה לשימוש בכוח כדי להרוס את מה שלא צריך להיבנות בעשרה חודשים אלה. צפוי שבני בגין ומשה (בוגי) יעלון אשר תמכו בהקפאה לא יירתעו מהאחריות המשותפת לבצעה.

מה גם שהולכת ונוצרת מציאות תמוהה: ישראל קיבלה על עצמה את ההקפאה החלקית כ"מחווה לידיד" האמריקאי. מי ששמע אמריקאים בכירים בימים אלה הבין כי גברו ספקותיהם אם הממשלה תמלא אחרי המזער שהבטיחה לאובמה. מלחמת העצמאות האמריקאית נפתחה בבוסטון בסיסמה ש"אין מסים בלי ייצוג" ועל המתנחלים והרבנים להבין כי אין החלטה בלי מימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully