וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם פדרמן תובע את השוטרים שהרסו את ביתו

יהושע בריינר

21.12.2009 / 5:01

נעם פדרמן תובע את כח המשטרה שהרס את ביתו בקריית ארבע לפני כשנה, ומבקש פיצוי בסך חצי מיליון שקלים. לטענת פדרמן, "השוטרים השיחתו רכוש ואף גנבו תכשיטים וכסף"

שנה לאחר שביתו שבקריית ארבע נהרס על ידי כוחות המשטרה בפיקוד צה"ל, הגיש אתמול (ראשון) פעיל הימין נעם פדרמן תביעת נזיקין בסך חצי מיליון שקל כנגד מי שפיקד על המבצע, מפקד אוגדת יהודה ושומרון דאז תא"ל נועם תיבון. בכתב התביעה שהגיש פדרמן בשמם של עשרת ילדיו ואישתו תובע פדרמן פיצויים על הריסת ביתם, הריסת חוות החיות וכן הריסת ואף גניבת רכושם הפרטי. על פי כתב התביעה, הנתבעים הם תא"ל תיבון, וכמאה שוטרים שנטלו חלק במבצע הפינוי.

באוקטובר 2008 הגיעו במהלך הלילה כמאה שוטרים לחוותו של פדרמן סמוך לקריית ארבע, כשבידיהם צו הריסה למבנים במקום. במהלך הפינוי הרס דחפור צבאי את ביתו של פדרמן. על פי כתב התביעה, "הנתבעים פרצו לביתם של התובעים", טוען פדרמן, "פגעו בהם פיזית ובעיקר נפשית והשחיתו את רכושם בצורה בלתי הפיכה ואף גנבו תכשיטים וכסף".

כמו כן טוען פדרמן, כי בגין הפינוי נאלצו ילדיו לפנות לטיפול פסיכולוגי, שקבע הם סובלים מנכות על רקע נפשי בשל פעילות המשטרה.

פדרמן אף ציטט מדברי השופט משה דרורי, שמתח ביקורת על התנהלות כוחות הביטחון בפרשה. "קשה להבין מדיניות זו של המשטרה, אשר סותרת מושכלות ראשוניות של יחסים שבין הרשות לבין האזרחים, ואין היא מתיישבת עם החובה לנהוג בתום לב, כלפי כל אדם, ובמיוחד כלפי אותם ילדים, אשר החוק הישראלי והאמנות הבינלאומיות, מחייבות את המדינה ורשויותיה להגן עליהם", כתב השופט דרורי.

בעבר טענו גורמים במערכת הביטחון כי הפינוי נעשה ברשות ובסמכות וכי פעלו על פי החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • נעם פדרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully