וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לגבש ועדה לפיצוי נפגעי ההקפאה

פנחס וולף

21.12.2009 / 5:01

בעוד המדינה נערכת להגברת האכיפה על הקפאת הבנייה בגדה, מציע ח"כ דנון להקים ועדה שתעניק פיצויים למתנחלים שיפגעו ממנה. דנון: "אסור לתת למחדל מפוני ההתנתקות לחזור"

"יש להקים ועדה שתעניק פיצויים למתנחלים שנפגעו מהקפאת הבנייה בגדה" – כך עולה מהצעת חוק חדשה של ח"כ דני דנון (ליכוד). על פי הצעת החוק, יו"ר הוועדה יהיה שופט בית משפט מחוזי שימנה ראש הממשלה בהתייעצות עם ראשי המועצות ביו"ש.

הצעת החוק קובעת כי הוועדה תקבע את היקף הפיצויים שיינתנו למתנחלים שנפגעו מההקפאה, לדאוג שהפיצוי ישולם, ולהעניק לנפגעים סיוע - כולל סיוע נפשי וסיוע בתחום הרווחה - במהלך כל תקופת ההקפאה ועד שנתיים לאחריה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי, "הצעת החוק מגדירה שני מסלולי פיצויים לנפגעי הקפאת הבנייה. מסלול ראשון עבור אזרחים שרכשו מגרשים אך טרם החלו בבנייה, ומסלול שני ומוגדל עבור אזרחים שכבר התחילו בבניית בית אך טרם סיימו את שלב יציקת היסודות, מה שמציב אותם במצב בלתי אפשרי כשהם תלויים באי וודאות נוראית. כמו כן, הצעת החוק דואגת לפיצוי לאזרחים אשר סיימו את בניית ביתם, אך בשל הקפאת בניית התשתיות בסביבת הבית לא יכולים לאכלס את הבית".

לדברי ח"כ דנון, "אסור לתת למחדל הטיפול במפוני ההתנתקות לחזור בשנית. מחובתן של רשויות המדינה לא רק לאכוף את הצו, אלא להתמודד עם ההשלכות ההרסניות שלו כלפי המתיישבים. הצעת החוק תדאג שההקפאה לא תהרוס משפחות שלמות ולא תגרום הפסדי ענק למשפחות ששמו את מיטב כספם בבניית ביתם. המדינה מחויבת לכל האזרחים, בין אם הם בונים בית בקדימה ובין אם הם בונים בית בקדומים. המדינה החליטה – המדינה תפצה", סיכם דנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully