וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקל עונשו של מנהל כלא שהורשע בהתעללות

גלעד גרוסמן

20.12.2009 / 19:49

גד הררי נידון ל-18 חודשי מאסר לאחר שהתעלל פיסית ונפשית בילדים במעון אותו ניהל. השופט קבע כי תרומתו לחברה עולה על חומרת פשעיו וקיצר את עונשו לשנה

בית המשפט העליון הקל בשבוע שעבר בעונשו של מפקד כלא רמלה לשעבר, גד הררי, שנידון באפריל ל-18 חודשי מאסר, כך נמסר היום (ראשון). הררי הורשע בהתעללות בקטין וחסר ישע על ידי אחראי ובשתי עבירות של תקיפת קטינים שהיו חוסים במעון שהקים. השופטים קיצרו את העונש לשנת מאסר ובשל כך הררי צפוי להשתחרר בקרוב.

הררי, ממקימי עמותת ער"ן, ניהל מעון לחוסים קטינים במרכז הארץ בשם "בית גדי". הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בכך שנקט באמצעי ענישה חריגים בחומרתם כלפי החוסים. בין השאר, הנערים אולצו לשהות ימים ולילות רצופים תחת עץ בחצר הבית שזכה לכינוי "עץ חשבון הנפש". דרך ענישה אחרת היתה החזקתו של נער ברכב נטוש למשך כמה ימים.

בנוסף, הוא הורשע בכך שקילל את אחד הנערים, בעט בו והיכה נער אחר שרצה לעזוב את המקום. במקרה אחד נלקח אחד הנערים, שנגדו התנהל הליך פלילי בעבירות של סמים ואיומים, לבית עלמין, בשעת לילה מאוחרת ושם הזהיר הררי את הנער כי אם לא יעשה שינוי באורחותיו סופו להגיע לאותו מקום. במקרה נוסף קראו חלק מהנערים "קדיש" על נער אחר שהסבתך בפלילים.

"אין כלל ספק, התנהלות המערער קשה היא, ובמעשיו היו שלובים לא רק אלימות פיסית, אלא גם ביזוי של חוסים, השפלתם ורמיסת כבודם", כתב השופט אדמונד לוי בפסק הדין. "זו התנהגות שאתה מצפה כי לא יחטא בה מי שנטל על עצמו את המשימה הקשה לדאוג לצרכיהם של חסרי ישע, מקל וחומר נוכח עברו בשרות בתי הסוהר והכשרתו כעובד סוציאלי".

"אולם", הוסיף השופט, "אין ספק שהררי לא ביצע את המעשים מכיוון שהוא אלים, אלא מחמת תפיסת עולם שגויה". השופט קבע שמספר המקרים בהם עוסק כתב האישום בו הורשע הררי "בטל בששים מול תרומתו של המערער לעשרות אם לא למעלה מכך של חוסים אחרים, שספק אם היה נמצא להם מקלט או קורת גג לולא פעילותו הברוכה". פרקליטו של הררי, עו"ד מיכה פטמן, אמר שהוא מברך על ההחלטה ומקווה שבקרוב הררי ישוב לחיק משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully