וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טילים ופצמ"רים: בעזה חיים בסרט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2009 / 20:23

פסטיבל הסרטים הבינלאומי הראשון בעזה ייפתח מחר עם נציגויות של 10 מדינות ערביות. השחקנים מתרגשים, השחקניות מכינות את החיג'אבים וכולם מקווים שהשופטים יצליחו להיכנס לרצועה

בפעם הראשונה בתולדות רצועת עזה, ייפתח מחר (שני) פסטיבל סרטים בינלאומי שארגנו אוניברסיטת פלסטין ופורום הסרט הפלסטיני בעזה. הפסטיבל יארך שלושה ימים ויוצגו בו 28 סרטים מ-10 מדינות ערביות: מצרים, איחוד האמירויות, אלג'יריה, הרשות הפלסטינית, מרוקו, תוניסיה, מאוריטניה, סוריה, בחריין וערב הסעודית. הפסטיבל יתקיים באוניברסיטת פלסטין שבעיירה א-זהרא בדרום העיר עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסטיבל יארך שלושה ימים ויוצגו בו 28 סרטים מ-10 מדינות ערביות/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוברת הפסטיבל, אינאס א-טוויל, סיפרה כי בפסטיבל יוצגו גם סרטים עלילתיים וגם סרטים דוקומנטריים. בראיון לאתר הערבי-ישראלי "פאנט" סיפרה עוד כי הבמאי הפלסטיני האני אבו אסעד, שסרטו "גן עדן עכשיו" זכה בשנת 2006 בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב, יציג בפסטיבל את סרטו החדש. סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא "כרטיס לירושלים" של הבמאי הפלסטיני רשיד משהראווי.

לאור העובדה שהפסטיבל נערך במסגרת אירועי הסיום של "ירושלים – בירת התרבות העולמית" לשנת 2009, סרטים רבים יעסקו בירושלים. בנוסף, סרטים של מספר במאים מרצועת עזה יוצגו אף הם בפסטיבל, ומשמות הסרטים עולה כי העיסוק בחיי היומיום ברצועה איננו נעדר אף מהם: "מחסה בחשיכה", "הוי עזה" וכו'.

בהנחה שיצליחו להגיע לרצועה, צוות השופטים בפסטיבל צפוי לכלול את הבמאי המצרי מחמוד עטאללה, השחקנית המצרית סלווא חטאב, השחקן המצרי אחמד מאהר, הבמאי האמריקאי מוריס ג'קסון הידוע בתמיכתו בתושבי רצועת עזה והעיתונאית ביאנקה זאמט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully