וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני מצטרף לשטייניץ בהתקפה על בתי המשפט

צבי זרחיה

20.12.2009 / 16:00

יו"ר ועדת הכספים: "מי שחרד לגורל הדמוקרטיה צריך להיות מודאג מהחלטות ביהמ"ש בנושאים הכלכליים". הודיע כי יניח הצעת חוק שתגביל את החלטות בית המשפט בנושאים בעלי השפעות תקציביות משמעותיות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) יוצא להגנתו של שר האוצר יובל שטייניץ שיצא נגד התערבות בג"ץ בנושאים כלכליים מהותיים.

גפני אומר כי "הרצון לסייע לציבור בנושאים הכלכליים השונים במדינה שווה לכולם, אך עוד הכנסת הגבילה את עצמה בחקיקה כלכלית הקובעת כי נדרשים 55 חכי"ם כדי לאשר הצעת חוק תקציבית העולה על חמישה מיליון שקלים, בית המשפט איננו מוגבל וקובע פסיקות שעלותן רבה מאד לקופת המדינה".

גפני הוסיף כי החלטות בית המשפט אינן ראויות, מאחר והיא אינה יכולה לראות את התמונה הכלכלית הכוללת של החלטותיה. "למרות שאני תומך בהחלטות אלו של בית המשפט, החלטות כאלו אשר השלכותיהן הכלכליות רחבות, חייבות להתקבל בגוף שרואה ראיה כלכלית רחבה ולא בבית המשפט. אלא אם כן מדובר בהחלטה בלתי חוקתית בעליל, שאז בית המשפט יאמר את דברו".

גפני הדגיש כי "מבלי להיכנס לגופו של עניין או החלטה, לא ניתן לקבל החלטות מרחיקות לכת אשר המשמעות הישירה שלהן היא גם נוגעת לנושאים כלכליים מהותיים".

גפני הודיע כי יניח הצעת חוק שתגביל את החלטות בית המשפט. "דווקא מי שחרד לגורל הדמוקרטיה ולהפרדת הרשויות במדינה, כדי שיבצעו את תפקידם בצורה הטובה ביותר, צריך להיות מודאג מהחלטות אלו של בית המשפט הגורמות לעלות גבוהה מאד לקופת המדינה, ללא מבט כלכלי רחב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully