וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: חשש מעימותים עם תומכי האייתוללה המת

אלפי אירנים נמצאים בדרכם לקום, בה צפוי להקבר האייתוללה חוסיין עלי מונטזרי, אחד התומכים הגדולים של המחנה הרפורמיסטי. כוחות גדולים של המשטרה ממתינים להם שם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

כוחות מיוחדים לפיזור הפגנות של משטרת אירן התפזרו היום (ראשון) במספרים גדולים בעיר קום, בה מתכוננים לקבור היום את האייתוללה חוסיין עלי מונטזרי, שמת במהלך הלילה. הלוויתו של מונתזרי נקבעה ליום שני, והיא צפויה להפוך לאירוע של הפגנת תמיכה באופוזיציה האירנית. בתוך כך, אתרי אינטרנט רפורמסיטיים באירן מדווחים, כי אלפים מתומכי האייתוללה נמצאים בדרכם לעיר כדי ללוות אותו למנוחות וכי במקביל נאספים רבים בכיכרות העיר בטהרן בכדי להתאבל על מותו.

מונתזרי, שמת הלילה בגיל 87 בביתו, נחשב לאחד התומכים הגדולים של המחנה הרפורמיסטי במדינה ולאחד ממבקריו הגדולים של משטר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. בעבר הוא אף הושם לא פעם במעצר בית, בשל דעותיו הרפורמיסטיות.

בבחירות האחרונות לנשיאות הביע מונתזרי תמיכה במועמד הרפורמיסטי מהדי כרובי, ואף האשים את המשטר בזיוף התוצאות. כשפרצו ההפגנות העממיות לאחר היוודע תוצאות הבחירות, אמר מונתזרי כי אם ימשיכו כוחות הביטחון באירן לדכא את ההפגנות השקטות של תומכי המועמד הרפורמיסטי לנשיאות אירן, הממשלה תיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully