וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחררי עסקת שליט יעברו לגור באירופה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2009 / 13:00

לפי דיווח בעיתון ערבי, מספר מדינות אירופיות, מוסלמיות וערביות הסכימו "לארח" אסירים פלסטינים שישוחררו מהכלא ויגורשו במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף

חמאס קיבל את הסכמתן של מספר מדינות ערביות, מוסלמיות ואירופיות "לארח" אסירים פלסטינים שיגורשו במסגרת עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך דיווחו (ראשון) מקורות המקורבים לחמאס לעיתון "אל-ביאן" הרואה אור באיחוד האמירויות. המקורות מסרו עוד כי המתווך הגרמני נמצא כעת בקהיר "וממתין לתשובת ישראל וחמאס להצעה הסופית של העסקה".

המקורות סיפרו עוד כי גורמים שונים המליצו לחמאס לגבש את עסקת שליט במהרה, בעוד גורמים אחרים המליצו לארגון להמתין עד שישראל תיענה לכל דרישותיו. "במקביל, גורמים בינלאומיים מנסים להכשיל את העסקה כדי למנוע מחמאס לזכות בהישג פוליטי בזכותה", הוסיפו. המקורות העריכו כי בעקבות העסקה ייאלצו מדינות רבות לפתוח ערוצי קשר פומביים ורשמיים עם חמאס.

בתוך כך, העיתון הסעודי "עוכאז" דיווח הבוקר מפי מקור פלסטיני כי המחלוקת בין ישראל לחמאס נסובה סביב שמותיהם של עשרה אסירים, ביניהם בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, בכירי הזרוע הצבאית של חמאס עבאס א-סייד, איברהים חאמד ועבדאללה ברגותי וכן האסירה אמנה מונא שרצחה את הנער אופיר רחום לאחר שפיתתה אותו דרך צ'אט באינטרנט. המקור הבהיר כי הכדור נמצא כעת במגרש הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully