וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי מתחברת לאירופה

אמיתי זיו

20.12.2009 / 12:40

בעקבות הביקושים הכבדים: בזק בינ"ל בוחנת הנחת כבל תת-ימי שיחבר את ישראל לשדרת האינטרנט באירופה

חברת בזק בינלאומי בוחנת בימים אלה הנחת כבל תת ימי. עלות הפרויקט מוערכת במאות מיליוני שקלים. הכבל התת-ימי אמור לחבר את שרתי החברה לשדרת האינטרנט העולמית. הכבל צפוי לצאת מחופי מרכז ישראל לאזור יוון או איטליה. נכון להיום קיים כבל-תת ימי פעיל אחד אשר מחבר את ישראל לשדרת האינטרנט העולמית. כבל זה, של חברת מד-נאוטליוס, נמצאה בבעלות טלקום איטליה והוא מוכרז כמונופול. כל ספקיות האינטרנט הישראליות רוכשות קיבולת פס רחב לחו"ל ממד-נאוטילוס, המחבר בין ישראל יוון ואיטליה.
מדובר בהוצאה מהותית עבור ספקיות האינטרנט. באפריל 2008 דיווחה נטוויז'ן לבורסה על עסקה בהיקף של 67 מיליון דולר לרכישת רוחב פס ממד-נאוטילוס למשך תשע שנים, עד 2017. ב-2007 שקלה נטוויז'ן להניח כבל תת-ימי חלופי לזה של מד-נאוטילוס כדי לחסוך הוצאות אלה. ייתכן כי בזק בינלאומי שוקלת הקמת כבל נוסף, לשם יצירת לחץ מסחרי על מד-נאוטילוס.

הנחת כבל תת-ימי אינה עבודה פשוטה. חברת הביצוע צריכה להפעיל שתי ספינות הנחת כבל לתקופה של יותר משנה ומדובר בתהליך שמוערך במאות מיליוני שקלים. אם אכן בזק בינלאומי תניח כבל כזה היא לא רק תשתמש בו לצרכיה שלה בלבד אלא גם תמכור קיבולת לספקיות האינטרנט האחרות.

בעבר החזיקה בזק שני כבלים תת-ימיים. הכבל האופטי הראשון שחיבר את ישראל עם העולם הונח ב-90' וחיבר את ישראל, טורקיה ויוון עם איטליה בקיבולת בסיסית. ב-94' השיקה בזק כבל נוסף. עם השנים, השביתה בזק כבלים אלה בשל חוסר כדאיות כלכלית. ההשקעה הנוכחית נשקלת במסגרת חברת בזק בינלאומי ולא במסגרת קבוצת בזק.

רוחב הפס הבינלאומי הוא סוגיה משמעותית בקרב ספקיות האינטרנט הישראליות. לצורך צמצום רוחב הפס הבינלאומי הנצרך הספקיות משתמשות בכמה כלים טכנולוגיים העומדים לרשותם. הספקיות, כפי שהוכיח באחרונה מחקר של עו"ד יונתן קלינגר, מגבילות את רוחב הפס של מורידי הקבצים, הנחשבים לזוללי רוחב פס - למרות שהדבר הוא בתחום האפור של החוקיות. הספקיות גם מקרבות תכנים בינלאומיים מבוקשים (כמו פרקים מסדרות פופולאריות) לשרתים שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully