וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מס הכנסה ומס החברות יירדו ב-1 בינואר"

מוטי בסוק

20.12.2009 / 12:39

למרות הביקורת, ראש הממשלה ושר האוצר איתנים בדעתם ומצהירים כי ב-1 בינואר תירשם הורדה של 1% במס הכנסה ובמס החברות במשק. מס ההכנסה השולי המקסימלי יירד מ-46% ל-45%

חרף כל ההמלצות, של גורמים מבית וגורמים חיצוניים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, איתנים בדעתם להוריד ב-1 בינואר 2010, כמתוכנן, את מס החברות מ-26% ל-25% ואת מס ההכנסה השולי המקסימלי מ-46% ל-45%. זאת על פי הרפורמה הרב-שנתית למסים לשנים 2010-2006.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ הציגו את התוכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות. לשכת העיתונות הממשלתית
בלימה? לא בתכנית להפחתת המסים. נתניהו ושטייניץ/לשכת העיתונות הממשלתית

צמרת האוצר והוועדה המייעצת לשר האוצר בנושאי כלכלה וחברה לוחצים בשבועות האחרונים על שר האוצר, יובל שטייניץ, לבטל את הפחתת מס ההכנסה ומס החברות המתוכנן ב-1%. שר האוצר דחה עד כה, על הסף, את כל הלחצים. ככל הידוע שר האוצר מתואם בנושא זה עם ראש הממשלה. באחרונה, המליצו שורה של גורמים בינלאומים, ובכללם גם קרן המטבע הבינלאומית, ה-OECD וחברות דירוג האשראי הבינלאומיות הגדולות לישראל שלא להפחית מסים ב-2010 - אך גם המלצותיהם נדחו.

נתניהו ושטייניץ רואים בנושא הפחתת המסים מהלך אידיאולוגי התואם את הבטחותיהם לבוחר. שטייניץ התחייב למהלך גם בהמלצות צוות 100 הימים בראשו עמד.

ראש הממשלה ושר העל הכלכלי, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, הודיעו עם כניסת הממשלה הנוכחית לכהונתה, כי הם מחויבים למהלך. בניגוד להבטחות נתניהו ושטייניץ, המס השולי לא יירד ב-2010 בעקבות העלאת תקרת הביטוח הלאומי לבעלי ההכנסות הגבוהות.

באחרונה גברו הלחצים של בכירים באוצר על השר שטייניץ לבטל את ההפחתה בטענה כי הדבר יפגע בהכנסות המדינה ממסים, שגם כך נתונות במצב רגיש, כשכל העולם נערך להעלאות מסים ובשל העדיפות שצריך לתת להפחתת החוב הלאומי (ויחס החוב תוצר).

בפגישה החודשית של שר האוצר עם הוועדה המייעצת לשר לנושאי כלכלה וחברה שנערכה באחרונה, העלו מספר פרופסורים לכלכלה את הנושא, וטענו כי תהיה זו שגיאה להפחית בעוד פחות משבועיים מסים בישראל. הפרופסורים סבורים כי אנחנו חיים בעולם של אי ודאות ובמצב הקיים חובה על ישראל להוריד את רמת הפגיעות שלה, ולא להוריד מסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully