וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחדשים העיצומים באוניברסיטה הפתוחה

עומר רבין

20.12.2009 / 11:46

חצי שנה בלבד אחרי סיום מאבק ארוך במוסד, יחודשו מחר צעדי המחאה של סגל ההוראה שישבית את הפעילות בקמפוס רמת אביב של האו"פ. ביום ה' בערב צפוייה השבתה כללית של כל הפעילות האקדמית

יותר מ-40,000 הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה בקושי הצליחו להתאושש מהשביתה ששיתקה את המוסד לתקופה ארוכה בסמסטר הקודם, וכבר הם נאלצים לקום הבוקר לשבוע חדש של עיצומים באוניברסיטה הנחשבת למוסד האקדמי הגדול ביותר בישראל.

תהליך הגישור בין עובדי סגל ההוראה של המוסד לבין ההנהלה שהחל לפני כחצי שנה עם סיום השביתה הכללית באוניברסיטה נקלע למבוי סתום והביא את סגל ההוראה להכריז בסוף השבוע שעבר על השבתה סמלית של כל הפעילות בקמפוס רמת אביב של האוניברסיטה הפתוחה, המרכז חלק נכבד מהפעילות במוסד, מחר – יום ב', וכן על השבתת כל פעילות ההוראה ביום ה' הקרוב בערב בכל רחבי הארץ – זאת לצורך קיום אסיפה של כלל סגל ההוראה בתל אביב כדי לדון בהמשך פעילויות המחאה.

המנחים באוניברסיטה הפתוחה מגדירים את הצעדים כ"שביתת אזהרה" על מה שהם מכנים "הקשחת עמדות וגרירת רגליים" מצד הנהלת המוסד. נקודות המחלוקת בין הצדדים היו ונותרו סביב אותם הנושאים ממש: דרישת הסגל האקדמי לחתום על הסכם קיבוצי וכן הדרישה להכיר בארגון "כח לעובדים" באמצעותו מאורגנים העובדים כארגון היציג של המנחים ומרכזי ההוראה באוניברסיטה. "עושה רושם שההנהלה לא באמת מעוניינת להגיע להסכם – הם חוזרים אחורה להצעות שהוגשו לפני שלושה חודשים ומבטלים איתנו פגישות שנקבעו מראש וכן דרישות קיצוניות ובלתי סבירות שלמעשה פוגעות באופן מהותי בזכות ההתארגנות של סגל ההוראה", אמר לוואלה! עסקים נציג ארגון סגל ההוראה באו"פ, יניב בר אילן.

ההנהלה תעדכן את הסטודנטים ב-SMS

בהנהלה, מצידם, מצהירים כי ייעשה מאמץ להקטין ככל הניתן את הפגיעה בסטודנטים ונערכים לסבב נוסף של שיבוש הפעילות במוסד. מהנהלת האוניברסיטה נמסר כי כל אחד מהסטודנטים יעודכן באופן ישיר באמצעות הדואר האלקטרוני או הטלפון הסלולרי באם מפגש ההנחיה הרלוונטי שלו מתקיים או לא – זאת לאחר שתתבצע בדיקה באשר לזהות המנחים אשר מתכוונים לקיים את שביתת המחאה ואלו שאינם מזדהים עם המאבק בצורתו הנוכחית.

"למרות התנהלותו הסדירה של מו"מ בין הצדדים במסגרת תהליך גישור מוסכם, בחרה נציגות התארגנות המנחים ומרכזי ההוראה לפתוח בצעדים ארגוניים הפוגעים בסטודנטים ובמוסד", הגיבו היום בהנהלה והוסיפו כי הנציגות סירבה לתוספת שכר נדיבה של 19% ופעלה לאורך כל הדרך שלא במסגרת ההסכמות בין הצדדים. "אנו מאמינים כי גישור הוא הדרך הנכונה להגיע להסכמות", סיכמו שם.

באוניברסיטה סירבו בשלב זה להתייחס להשפעה שיכולה להיות לצעדים על הבחינות במוסד וההשפעה האפשרית על סיום הסמסטר בו – נכון לרגע זה, מסבירים שם, יתקיימו כל הבחינות במועדן. במוסד, כמו גם באגודת הסטודנטים, ממתינים לאסיפת הסגל האקדמי שתתקיים ביום ה' הקרוב ובה ייקבע המשך הצעדים הארגוניים באוניברסיטה הפתוחה, שסובלת לאחרונה מהרבה יותר מדי דלתות וכיתות סגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully