וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הימין זועמים: "הפכו המתנחלים לאויבים"

20.12.2009 / 11:44

שרים מתחו ביקורת חריפה על תוכנית צה"ל להרוס מבנים בהתנחלויות. סילבן שלום: "אני אומר לכולם: 'משוגעים רדו מהעץ'. לא יכול להיות שאנחנו הולכים למלחמה"

תוכנית הפעולה של צה"ל לאכיפת הקפאת הבנייה בהתנחלויות, שפורסמה הבוקר (ראשון), הצליחה להרגיז חלק משרי הממשלה. שרי הימין זועמים על הצגת המתנחלים כאויבים ודורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לביטול התוכנית.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת (ליכוד) אמרה לפני ישיבת הממשלה כי "שר הביטחון צריך לתת תשובות מדוע הצבא מתכנן פעילות מול אזרחים ולא המשטרה. זה נראה שהצווים מיועדים לכאורה לאויבים. שימוש במזל"טים, מניעת סיקור תקשורתי ומיסוך סלולרי הם ממצאים חמורים. האם רוצים שלא יהיה ויכוח? שלא יראו מה קורה בפנים? האם מישהו היה מעז לנהוג כך כלפי הבדואים או ערביי ישראל?"

יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר, כי "פקודת המבצע זו פקודה קיצונית. הלוואי שהייתי מקבל גיבוי כזה לאכיפה בתוככי ישראל. יש בזה חוסר שוויון פסול".

"לנתק הצבא מהפוליטיקה"

השר סילבן שלום (ליכוד) זעם על האופי המלחמתי של המסמך. שלום אמר כי "אני אומר לכולם: 'משוגעים רדו מהעץ'. לא יכול להיות שאנו הולכים למלחמה. על ראש הממשלה להתערב ולהפסיק את ההידרדרות".

השר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) הביע זעם על שיתוף כוחות צה"ל באכיפה. "זה דבר מזעזע. הצבא מגייס אזרחים להגן על ביטחונה של מדינת ישראל. מי שצריך להכין תכנים כאלה זו משטרת ישראל. יש לנתק את הצבא מהפוליטיקה. אני לא מבין את הלהיטות לעצור כל דבר שזז ביהודה ושומרון. זה דבר בלתי מתקבל על הדעת".

התרחישים המופיעים בתכניתו של שר הביטחון אהוד ברק לאכיפת הקפאת הבנייה בהתנחלויות כוללים שימוש בנשק על ידי מתנחלים, סירובי פקודה של חיילים, פעולות "תג מחיר" ופגיעה בכוחות הביטחון. ממסמכי הפקודה של מימוש צווי ההקפאה של פיקוד מרכז שהגיעו לידי וואלה! חדשות, עולה כי לצורך מימוש הצווים והריסת המבנים תקצה מערכת הביטחון כוחות גדולים במיוחד, בהם כל שוטרי מג"ב ירושלים, מג"ב עוטף ירושלים ויחידות שב"כ, וכן תיעזר בחיל האוויר שיבצע גיחות צילום באזורים בהם ייהרסו מבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully