וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: למצוא המעוותים שגנבו השלט מאושוויץ

פנחס וולף

20.12.2009 / 11:28

נתניהו הביע זעזוע מגניבת שלט הכניסה ממחנה אושוויץ בפולין. לדבריו, "חשוב להחזיר את השלט, בין היתר כדי להעיד על המעשה הנורא ביותר בתולדות העם היהודי והאנושות כולה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר (ראשון) זעזוע מגניבת שלט הכניסה למחנה אושוויץ בפולין. בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו: "אני קורא לממשלת פולין לפעול כדי למצוא את הפושעים המעוותים הללו שחיללו מקום בו נרצחו למעלה ממיליון יהודים. חשוב להחזיר את השלט, בין היתר כדי להעיד על המעשה הנורא ביותר בתולדות העם היהודי והאנושות כולה".

אתמול נודע כי פולין תעניק פרס כספי למי שיספק מידע שיביא להשבת השלט. הפרס הכספי, בגובה 115,000 אלף זלוטי (כ-39 אלף דולר), מוצע על ידי הנהלת המוזיאון, המשטרה ותורמים אנונימיים בתמורה מידע שיביא להשבתו.

משרד ראש הממשלה בפולין הורה לפתוח בחקירת הגניבה. בהודעה שפרסם נשיא פולין, לך קצ'ינסקי, מסר הנשיא הפולני כי "אני מזועזע וזועם מגניבת אחד הסמלים של הציניות והאכזריות של הנאצים. יש לעשות הכול על מנת למצוא את האחראים ולהענישם אני קורא לכולם לסייע לרשויות החוק".

השלט, שהוצב בכניסה למחנה העבודה אושוויץ שבפולין נגנב בלילה שבין חמישי לשישי על ידי אלמונים. השלט, שעליו נכתב בגרמנית "העבודה משחררת" (Arbeit Macht Frei), קידם את בואם של היהודים שהובאו למחנה ההשמדה והוכן בידי האסירים עצמם בשנת 1940.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully