וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של האייתוללה שהעז להתנגד לאחמדינג'ד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2009 / 12:01

בגיל 87 הלך לעולמו האייתוללה חוסיין עלי מונטזרי, מי שהיה אמור להיות יורשו הרוחני של חומייני, אך הפך לאחד מהתומכים הגדולים של המחנה הרפורמיסטי באירן וקרא להפרדת הדת מהמדינה

האייתוללה חוסיין עלי מונתזרי, בכיר אנשי הדת השיעים באירן ומי שהיה אמור להיות יורשו של מנהיג המהפכה חומייני, מת אמש בביתו שבעיר קום בגיל 87, לאחר מחלה קשה. כך דיווחו הבוקר (ראשון) כלי התקשורת באירן. מונתזרי נחשב לאחד מהתומכים הגדולים של המחנה הרפורמיסטי במדינה ולאחד ממבקריו הגדולים של משטר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. בעבר הוא אף הושם לא פעם במעצר בית, בשל דעותיו הרפורמיסטיות.

מונתזרי נחשב ל"ארכיטקט המהפכה האיסלמית באירן", שאירעה בשנת 1979, אולם לכל אורך השנים מאז הביע התנגדות למשטר השמרני במדינה. בבחירות האחרונות לנשיאות הביע מונתזרי תמיכה במועמד הרפורמיסטי מהדי כרובי, ואף האשים את המשטר בזיוף התוצאות. כשפרצו ההפגנות העממיות לאחר היוודע תוצאות הבחירות אמר מונתזרי כי אם ימשיכו כוחות הביטחון באירן לדכא את ההפגנות השקטות של תומכי המועמד הרפורמיסטי לנשיאות אירן, הממשלה תיפול.

עיתונאי אירני אמר היום לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" כי מותו של מונתזרי הוא "מכה קשה למחנה הרפורמיסטי במדינה משום שאין לו תחליף". לדבריו, מונתזרי אמר תמיד כי צריך להפריד בין דת לפוליטיקה, "משום שרק כך נוכל לשמור על הגינותה של הדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully