וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן נסוגה משדה הנפט בגבול עירק

כוחות משמר הגבול האירנים נסוגו משדה הנפט שעליו השתלטו, כ-320 ק"מ מדרום לבגדד. שרי החוץ של שתי המדינות הסכימו להקים ועדה שתדון בסכסוך הגבול ביניהן

כוחות משמר הגבול האירנים נסוגו הלילה (ראשון) מאזור באר הנפט בגבול עם עירק, עליה השתלטו במהלך סוף השבוע. מעירק נמסר כי העובדים בבאר שבו לעבודה לאחר ששרי החוץ של אירן ועירק שוחחו בינהם והחליטו על הקמת ועדה שתדון בסכסוך הגבול בין המדינות.

"דגל אירן הורד מהתורן והכוחות האירנים נסוגו לאחור 50 מטרים, אבל הם לא חזרו עדיין למקום ממנו הגיעו", אמר דובר ממשלת עירק, שציין כי ממשלתו דרשה מהכוחות האירנים לסגת לגמרי מהאזור.

מוקדם יותר דווח בתקשורת האירנית, כי שרי החוץ של אירן ועירק דנו ביניהם אמש במה שהמדינות מכנות "אי ההבנה בנושא הגבול". לפי הדיווח, שר החוץ האירני מונשהר מותקי שוחח בטלפון עם מקבילו העירקי הושיאר זיבארי והדגיש בפניו את החשיבות שבקיום פגישה בין נציגים משתי המדינות "כדי לשמור על הסכמי הגבול בין המדינות".

אתמול הודתה אירן לראשונה כי השתלטה על שדה נפט עירקי במחוז מייסן שבדרום המדינה, כ-320 קילומטרים מבגדד - שטח בו קיים סכסוך גבולות בין המדינות. עם זאת, בטהרן הצהירו שהשדה נמצא בשטח אירני. "כוחותינו נמצאים על האדמה שלנו, ובהתבסס על הגבולות הבינלאומיים המוכרים, הבאר שייכת לאירן", נכתב בהצהרת פיקוד הכוחות החמושים במדינה.

עירק החלה אתמול לרכז כוחות צבאיים בגבול אירן, בשל המשבר החדש שפרץ בין שתי היריבות הוותיקות. בכיר אמריקאי בבגדד אמר כי התגובה המהירה של עירק היא "איתות לאירן שעירק לא מתכוונת לוותר לה". לדברי בכיר במשרד הפנים המקומי, הכוחות ממתינים בגבול, כקילומטר משדה הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully