וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לבוחן תנועה שקיבל שוחד מנהגים

גלעד גרוסמן

20.12.2009 / 12:01

בוחן התנועה הראשי במחוז מרכז הורשע בקבלת שוחד מנהגים להם סיפק רישיונות, אף שלא עברו המבחנים הנדרשים. גם הנהגים נשלחו לכלא

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (ראשון) שש שנות מאסר על נפתלי בכר, בוחן תנועה באגף התנועה, שהורשע בקבלת שוחד מנהגים שלהם סיפק רישיונות מבלי שעברו את המבחנים הנדרשים. בנוסף, בית המשפט גזר עונשים של 12 חודשים ו-9 חודשים על שני מורי נהיגה, וכן עונשים שנעו בין עבודות שירות לשנת מאסר אחת ל-16 נהגים.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין שרון משעל וליאת גלבוע מפרקליטות מחוז מרכז, נהג בכר לסייע לנבחנים לעבור את מבחני התיאוריה תמורת תשלום. בין השאר, הוא הורשע בכך שבשנים 2003-2004 לאחר שנבחנים הגישו לו את טפסי הבחינות, הוא תיקן את התשובות השגויות וסימן את התשובות הנכונות בשאלות עליהן לא ענו. בתמורה לכך קיבל כמה אלפי שקלים. בנוסף, הוא אישר מתן רישיונות נהיגה לתלמידים שכלל לא ניגשו למבחני נהיגה מעשיים.

במקרה אחד אפשר הנהג לעולה חדש מסוריה המתקשה בקריאה והבנת הנקרא לעבור את מבחן התיאוריה, אף שהשיב נכונה על שבע שאלות בלבד. לאחר מכן סימן בטופס לבקשת רישיון כי העולה החדש למד נהיגה אצל אחד המורים הנאשמים בפרשה וכי עבר את המבחן המעשי, למרות שכלל לא ניגש אליו. במקרה אחר סייע לאדם בן 74 שמתקשה בקריאה והבנת הנקרא לקבל רישיון תמורת שוחד.

בכר הורשע בלקיחת שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים. מורי הנהיגה - אלכס צויגנבאום ויהודה קליינר – הורשעו בתיווך בשוחד, והנהגים הורשעו בעבירות של מתן שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

פרקליטו של בכר עורך הדין עופר אשכנזי אמר שלדעתו מדובר בעונש חמור בצורה יוצאת דופן ובכוונתו לערער על העונש ועל עצם ההרשעה.

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully