וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר לאם שהטביעה את בנה בגיגית

20.12.2009 / 12:16

רגינה קרוצ'קוב, שהטביעה את בנה בן ה-4 לפני כשנה, נשלחה לכלא ונידונה גם לשנתיים מאסר על תנאי. השופטים: "ילד איבד את חייו על ידי מי שבטח בו, ואין מי שיזעק את זעקתו"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: ענת ברק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 12 שנות מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי על רגינה קרוצ'קוב, בת 32 מתל אביב, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בהריגת בנה מיכאל בן ה-4 לפני למעלה משנה. קרוצ'קוב הטביעה אותו בכוח בגיגית פלסטיק שמילאה במים. במקור הואשמה קרוצ'קוב ברצח, אולם במסגרת הסדר הטיעון הומר סעיף האישום.

בכתב האישום המקורי נטען שקרוצ'קוב חיכתה שתהיה לבד עם בנה בדירה ואז, למרות שניסה להתנגד, החזיקה את ראשו בכוח ולא איפשרה לו לצאת מהגיגית עד שמת. לאחר מכן, התקשרה רגינה למוקד 100 של המשטרה והשאירה הודעה אנונימית, לפיה הרגה את בנה וניתקה.

בכתב האישום המתוקן שונה התיאור, ונטען שלאחר שסיימה לרחוץ את מיכאל, הוא סירב לצאת מהגיגית. "או אז, בהחלטה ספונטנית, אחזה בראשו והטביעה אותו בכוח במימי הגיגית תוך שהיתה אדישה לתוצאות מעשיה. הנאשמת לא הרפתה מאחיזתה עד אשר המנוח מת".

בפרקליטות לא היו מוכנים לקבל את הטענה לפיה קרוצ'קוב לא היתה אחראית למעשיה בעת ביצוע העבירה, אולם הסכימו להסדר הטיעון בשל מצבה הנפשי.

"לא מדובר במעשה ספונטני"

השופטים חאלד קבוב, דפנה אבניאלי ומאיר יפרח ציינו בגזר הדין' כי חוות דעת פסיכיאטרית קבעה שאין מדובר במעשה ספונטני שבוצע ללא מחשבה תחילה גם אם מחשבה זו עלתה בלבה דקות ספורות לפני ההטבעה. השופטים הוסיפו כי העונש הראוי להטיל על הורה שהרג את ילדו, כאשר ההורה פועל בסתירה מוחלטת למצופה ממנו לגדל, לאהוב,לדאוג למחסור של בנו, לפי משפט הטבע צריך להיות ברף העליון של החוק".

עוד כתבו השופטים שהם אינם יכולים להתעלם מהתוצאה הטרגית של "אובדן חיי ילד שלא פשע ולא עשה מעשה שיכול אף להצדיק קצה קצהו של מעשה הנאשמת, ילד קטין שאיבד את חייו, שסבל סבל נורא בדקות חייו האחרונות, דווקא על ידי מי שבטח בו ונתן בו את אמונו המוחלט ואין מי שיזעק את זעקתו". הם הוסיפו כי יש להתחשב בזעקתו של האב שהתנגד להסדר הטיעון וציינו שגם הוא קורבן של הפשע הנורא הזה. עם זאת, הם קבעו לבסוף ש"הסדר הטיעון אינו חורג מהמקובל בצורה כזאת שדורשת את התערבותם".

פרקליטתה של קרוצ'קוב עורכת הדין אורית חיון אמרה לאחר הדיון כי "היה חשש שההסדר לא יתקבל, אולם העונש מאזן בצורה נכונה בין האינטרס הציבורי לבין נסיבותיה האישיות של האם".

עדכון ראשון: 9:35.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully