וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להגביל את סעיף "איחוד משפחות"

פנחס וולף

20.12.2009 / 6:55

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעה על פיה תוכל מדינת ישראל להגביל כניסתם של פלסטינים הנשואים לאזרחים ישראלים. "הצעת החוק תמנע אפשרות של מימוש עקיף של זכות השיבה"

חברי הכנסת יוצאים למאבק נגד איחוד משפחות פלסטיניות בשטח ישראל. ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו (תיקון: חוק האזרחות והכניסה לישראל), המבקשת לעגן בחקיקה את ההלכה שהנהיג בית המשפט העליון. על פי ההלכה שנקבעה, מדינת ישראל רשאית להגביל בחוק הגירת זרים לתוכה, ביניהם גם פלסטינים הדורשים להיכנס לישראל בהצדקה של "איחוד משפחות".

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), עתניאל שנלר (קדימה), ניסים זאב (ש"ס), יריב לוין (ליכוד) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי), וחתומים עליה יותר מ- 40 חברי כנסת, המהווים שליש מחברי הכנסת, מסיעות קדימה וימינה ממנה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בימים אלו נידונה בבית המשפט העליון עתירה נוספת בעניין שכבר נפסק בו, האמור לעיל, על מנת למנוע שינוי ההלכה שנפסקה בשל שינוי בהרכב בית המשפט. מוצע לקבוע בחוק את ההלכה ולמנוע אפשרות שינוי בהלכה זו. פסק הדין הכיר בזכות ובחובה של מדינת ישראל לקבוע כללי תושבות וכניסה לישראל שמונעים מנתיני ישות עוינת, המצויה בעימות עם מדינת ישראל, להתיישב בה גם אם נישאו לאזרח ישראל".

לדברי חבר הכנסת רותם "הצעת החוק באה לעגן בחוק פסיקה של בית המשפט העליון, ותפקידה למנוע שינוי מזדמן של הלכה שנקבעה בהרכב של 11 שופטים. קבלתו של החוק תמנע אפשרות של מימוש עקיף של מה שמוגדר בפיהם של הפלסטינים כ'זכות השיבה', בדרך של נישואין וקליטתם בארץ של כאלה שאינם זכאים להיות אזרחים, ושאין להם כל כוונה להיות אזרחים נאמנים למדינת ישראל וחוקיה, לציונות ולמדינה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully