וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף השבוע הגשום לא הרתיע את המטיילים

קובי מנדל

19.12.2009 / 20:39

כמויות הגשמים בסוף השבוע האחרון לא הרתיעו את הנופשים שמילאו את חדרי האירוח ואתרי התיירות בצפון. הגשם שימח גם את תושבי האזור שבירכו על המים לחקלאות ולגידול הבקר

למרות מזג האוויר הסוער נרשמה במהלך סוף השבוע תפוסה של 90% בכלל חדרי האירוח והמלונות בגליל. לדברי מאיר (כושי) לוי, יו"ר פורום תיירני הגליל העליון, ימי הגשם הראשונים הביאו קהל רב למוזיאונים השונים באזור ולפעילויות במקומות סגורים.

אך היו גם כי כאלו שיצאו בסערה לחוות את עוצמת הטבע. הגשם הרב שירד בימים האחרונים מילא את נהר הירדן והוא עלה על גדותיו בכמה מהמקומות.

רמי לברון מקיבוץ חולתה, מנכ"ל ג"ג חקלאות של החברה לפיתוח הגליל, מסר כי מתחילת עונת הגשמים ירדו באזור דרום עמק החולה כ- 300 מ"מ גשם, המהווים 70% מהממוצע הרב שנתי של המשקעים באזור, כאשר הממוצע עומד על 400 מ"מ.

"הגשם שירד יועיל לשדות החיטה ולשאר גידולי השדה ומועיל גם לאדמה עצמה. כמובן שגם לחקלאים שמצפים לעוד גשם לא רק בשביל הגידולים, אלא בכדי להגדיל את נפח מאגרי המים לשתייה והשקייה למשך השנה כולה כולל תקופת הקיץ", אמר.

גם בארגון מגדלי הבקר לבשר מרוצים מכמות הגשמים האחרונים. בכל עונה הדאגה הינה לכמות העשבייה ובעיקר לישב רחב העלים שיגדל ויצמח, בכדי שיהיה מספיק מזון לעדרי הבקר. "אנו עדיין מצפים לגשמים נוספים, גשמי הברכה, ומקווים כי השנה ירד מספיק גשם לצמיחת העשב כך שלא נזדקק ליבוא של מזון מחו"ל" מסר חיים דיין מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר.

תחזית מזג האוויר למחר: יהיה מעונן חלקית, תחול עליה נוספת בטמפרטורות ותורגש ירידה בלחות. כמו כן, ייעשה חם ויבש מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully