וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה להטלת חרם על מוצרים בריטיים מתרחבת

19.12.2009 / 20:24

ח"כים שמסיבות טכניות לא הספיקו לחתום בשבוע שעבר, צפויים להוסיף את חתימתם לעצומה ולהצטרף ל- 39 חברי הכנסת שכבר חתמו. העצומה תועבר לשגריר בריטניה וליו"ר הפרלמנט הבריטי

התקדמות ביוזמת החרם נגד מוצרים בריטיים: יוזמת עצומת הח"כים לפרלמנט הבריטי, ח"כ רונית תירוש (קדימה), תיפגש מחר (ראשון) אחר הצהרים עם שגריר בריטניה בישראל, טום פיליפס, ותציג לו את עיקרי העצומה. בנוסף, חברי כנסת נוספים, שמסיבות טכניות לא הספיקו לחתום בשבוע שעבר, צפויים להוסיף את חתימתם ל- 39 חברי הכנסת שכבר חתמו על העצומה. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין צפוי להעביר את העצומה בתחילת השבוע למקבילו הבריטי.

הפגישה בין פיליפס לתירוש נקבעה לאחר סערה שעוררה העצומה בארץ. מלשכתה של תירוש נמסר כי בסוף השבוע פנו גם כלי תקשורת רבים, בהם ה-BBC והגרדיאן הבריטי ורבים נוספים, והביעו התעניינות לגבי העצומה. תירוש התראיינה בסוף השבוע למהדורת החדשות המרכזית של רשת הטלוויזיה האמריקאית בערבית "אל חורא" והזהירה ש"מה שהתחיל בחרם אקדמי בריטי, המשיך לחרם על מוצרים ישראליים ונמשך באיומי מעצר על בכירים ישראליים חייב להיפסק ומיד".

תירוש אמרה הערב כי, "המטרה הראשונה של היוזמה כבר הושגה. היא יצרה התעניינות עולמית לנושא שכנראה הממשלה הבריטית חשבה שנעבור עליו בשתיקה. בכוונתי להבהיר לשגריר הבריטי כי השתמשנו בעצומה בניסוח מאד עדין ומתון, אך מצד שני אי אפשר להתעלם כי בסימון מוצרים של יהודים כדי לעודד חרם עליהם נחצה קו אדום שלא נסכים לו".

"לא ניתן להפריד את החרם האקדמי שניסו להכריז עלינו בבריטניה , מסימון מוצרים של יהודים מיו"ש ומצווי מעצר נגד בכירים ישראליים. כל אלה סימפטומים של אותה תופעה אנטישמית שמתפתחת בבריטניה. ועל ממשלתה מוטלת החובה לגדוע אותה ולא להסלים אותה".

עצומת הח"כים נכתבה לאחר שלפני כעשרה ימים משרד הסביבה, המזון והסופר הבריטי הוציא המלצה לרשתות המזון הפרטיות לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות בסימון שונה ממוצרים בייצור פלסטיני. זאת, בניגוד למצב שהיה קיים עד כה, שהיתה הפרדה בסימון בין מוצרים המיוצרים בשטחי ישראל לבין מוצרים המיוצרים ביו"ש, כאשר בהגדרה זו נכללו הן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות והן אלו המיוצרים בשטחים שברשות הפלסטינית.

בעצומה נכתב בין היתר כי חברי הכנסת קוראים לציבור הישראלי "לשקול מחדש את השימוש בשרותי החברות הפועלות ממדינות המקבלות החלטה שכזו כל עוד המלצות הממשלות שלהן בתוקף. אנו מקווים כי לא יהיה צורך בפעילות נוספת על מנת להמחיש את החומרה בה אנו רואים המלצה שמשמעותה דה פקטו עידוד חרם על מוצרים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully