וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ פועל: הרב אליעזר מלמד גינה הסרבנות

20.12.2009 / 15:33

לאחר הסערה הציבורית שעורר, הודיע ראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד כי הוא מגנה כל סרבנות בצה"ל. בתום דיון חירום שקיימו רבני ההסדר, הוחלט על דרישה "להימנע מעירוב חיילים בפעולות אזרחיות"

גדעון צנטנר

( צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה גינה, היום (ראשון) את הפגנות הסרבנות בצה"ל. בתום דיון חירום של רבני ישיבות ההסדר שהתקיימה בישיבת אור עציון החליטו 57 ראשי ישיבות ההסדר, בהם הרב מלמד, כי "כל ראשי הישיבות שוללים באופן ברור כל הפגנה בצה"ל מתוך רצון לשמור על לכידותו ואחדותו של צה"ל". עם זאת, הרבנים דורשים ממערכת הביטחון "להימנע מעירוב חיילי צה"ל במשימות בעלי אופי אזרחי, מתוך אחריות על שמירת אחדותו של צה"ל".

במהלך הדיון שנמשך למעלה מחמש שעות מחו חלק מהרבנים נגד התבטאויותיו של הרב מלמד, בעיקר כנגד דברים שאמר בגנות קצינים בצה"ל.בסיום הדיון אמר ראש איגוד ישיבות ההסדר ורבה של ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן כי "הרב מלמד יישר קו עם כל ראשי הישיבות בכל הקשור ליחסנו לצבא ולקציניו. היתה בינינו תמימות דעים על המשך הקשר הצמוד עם הצבא תוך קיום שיתוף פעולה מלא. נעשה הכול שהר ברכה תישאר בהסדר". כעת מתכוונים ראשי הישיבות לפנות לשר הביטחון ולהציג בפניו את ההחלטה בתקווה שזה ישיב את ישיבת הר ברכה להסדר.

בתגובה לשאלה מה יעשו אם ההסכם לא יהיה על רוחו של שר הביטחון, ענה הרב דרוקמן כי "אנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהקשר שהיה בין צה"ל לראשי ישיבות ההסדר יימשך. היו כאן התעקשות והתנצחות שחבל שהיו, אך יש כאן מסר חשוב לחיילים ולמפקדים שלנו – אנחנו מגנים את הפגנות הסרבנות בצה"ל". לדברי גורם בישיבות ההסדר, הוחלט גם על דעתו של הרב מלמד כי במידה ויידרש להופיע בפני שר הביטחון, הוא ייענה לדרישה ואף יביע את העמדות עליהן הוסכם בפומבי אם יידרש לכך.

"התנהלות ברק תדליק השטח"

בימים האחרונים התקיימו מגעים חשאיים בין ראשי ישיבות ההסדר לנציגי משרד הביטחון במטרה לסיים את המשבר ולהחזיר את ישיבת הר ברכה למסגרת ההסכם. ראשי הישיבות מקווים, כי חתימת הרב מלמד על המסמך תסדיר את הנושא. עם זאת, גורמים במשרד הביטחון אמרו כי עד שהרב מלמד לא יצהיר פומבית כי הוא מתנגד לכל סוג של סרבנות, ישיבת הר ברכה תישאר מחוץ להסדר.

שיאם של המגעים היה בפגישה שהתקיימה בין יו"ר ועדת ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן לבין סגן שר הביטחון מתן וילנאי. גורמים בישיבות ההסדר מנסים לערב את ראש הממשלה במשבר בדרישה שימנע את הוצאת הישיבה ממסגרת ישיבות ההסדר.

ביום חמישי הזהיר גורם בישיבות ההסדר בעקבות מכתב הרבנים והמחנכים שהביעו תמיכה ברב מלמד והצהירו כי נאמנות לאל קודמת לנאמנות לצה"ל, כי התנהלותו של שר הביטחון אהוד ברק בנוגע לביטול ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עלולה להצית את כל המגזר. לדברי הגורם, "צעקנו והתרענו על התנהלותו הפירומנית של ברק בעניין ישיבת הר ברכה, שעלולה להדליק את כל השטח. מישהו חייב להתעשת ולמנוע את הקרע שברק מייצר בין צה"ל לציונות הדתית".

עדכון ראשון: 11:01

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully