וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסק הדיון סביב הסדר אפריקה בביהמ"ש המחוזי

גלעד גרוסמן ועומר רבין

20.12.2009 / 14:13

בתום דיון לילי ומספר שעות בודדות לפני פתיחת הדיון בביהמ"ש, הושגה הבנה בין ראשי אפריקה ישראל למחזיקי האג"ח מסדרה ט' על גובה הפיצוי שיינתן למשקיעים

מערכת וואלה!

(צילום: עוז מירון, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: עומר רבין)

האם הטלנובלה העסקית-משפטית של אפריקה ישראל קרובה לסיום? בבית המשפט המחוזי בתל אביב הסתיים היום (ראשון) בצהרים הדיון סביב הסדר החוב של אפריקה ישראל בפני השופטת ורדה אלשיך הדנה בתיק. נציגי בעלי האג"ח הקצרות מסדרות ט' וכ"ד הודיעו לבית המשפט, כי הם מסכימים להסדר שגובש - זאת לאחר מו"מ לילי ארוך ומתיש שהתקיים בין הצדדים לפני שהחל הדיון. המשקיעים המוסדיים גם הם הודיעו על אישור ההסדר, והתנגדות נרשמה רק מצדו של בית ההשקעות "פסגות", בניהולו של רועי ורמוס, שהוביל את המו"מ להסדר הקודם בין החברה לבין המשקיעים.

בתגובה להתנגדות "פסגות" אמרה אלשיך לעורך הדין שנכח בדיון: "אתה בעמדת מיעוט, להזכירך", והבהירה כי הסכמת בית ההשקעות אינה נדרשת לצורך אישור ההסדר. השופטת צפויה למסור את החלטתה בתיק מחר.

לב לבייב ביציאה מבית המשפט בתל אביב אחרי דיון בנושא אפריקה ישראל. אורי לנץ
הבעלים לב לבייב "מותקף" ביציאה מאולם הדיונים בביהמ"ש המחוזי, בתחילת החודש/אורי לנץ

קודם לכן נרשמה באולם הדיונים דרמה מפתיעה נוספת, שהוכיחה שוב כי הסדר החוב של חברת אפריקה ישראל אינו מפסיק לספק הפתעות: הדיון מעורר העניין בבית המשפט המחוזי בתל אביב הופסק למשך שעה, לאחר שאחד ממחזיקי האג"ח הפרטיים, עו"ד אביעד ויסולי, קם בתחילת הדיון ודרש כי השופטת ורדה אלשיך, סגנית נשיא בית המשפט, תפסול עצמה מדיון בתיק. לטענתו של ויסולי, קיים ניגוד עניינים שכן בעלה של אלשייך כיהן כדירקטור בחברת פיבי אחזקות - חברת האם של הבנק הבינלאומי המעורב בתיק.

קריאתו של ויסולי באולם בית המשפט לעבר השופטת הצליחה לעורר את חמתה של אלשייך, אך בעיקר את חמתם של הנוכחים באולם אשר לא הצטרפו לבקשתו של המחזיק הפרטי ואף תקפו אותו ואמרו לפרוטוקול כי "מוטב היה שלא היה קם מכסאו". כמה מעורכי הדין ביקשו לציין בפני השופטת כי בתיק הושקעו אלפי שעות עבודה ומאמץ - ועל כן הנזק שייגרם להליך מבקשה שכזו הוא רב. אחרים תקפו את עו"ד ויסולי על שאינו מדייק בפרטי הבקשה שלו, נתלה בדיווחים בתקשורת ובפרוטוקולים ישנים ושאינם מעודכנים.

השופטת אלשייך הבהירה כי אין בכוונתה לפסול עצמה מדיון בתיק - אך למרות התנגדות כל הנוכחים בדיון לבקשה, הודיעה על הפסקת הדיון ופרשה ללשכתה הפנימית על מנת לנסח את החלטתה.

הדיון בבית המשפט המחוזי התקיים הבוקר, כאמור, על רקע ההסדר אליו הגיעו הצדדים במהלך הלילה: על פי הסיכום בין מחזיקי האג"ח הקצרות ומנהלי החברה, מחזיקי אג"ח ט' והסדרות הקצרות האחרות (כ"ד ו-י"ז) יקבלו 450 מיליון שקלים במזומן במסגרת הסדר החוב של אפריקה ישראל. על פי ההסדר, שהושג בתום מו"מ לילי מאומץ של כ-9 שעות, תגדיל אפריקה ישראל את סכום הכסף שיוקדש לתשלום למשקיעים - ותרחיב את חלקם המזומן של מחזיקי האג"ח הקצרות על חשבון מחזיקי האג"ח הארוכות שייאלצו לחכות פרק זמן נוסף עד לקבלת כספם, אך יפוצו בקבלת אגרות חוב נוספות במקום הכסף המזומן.

המשמעות היא מתן עדיפות ברורה למחזיקי הסדרות הקטנות בחלוקת המוזמנים שהעמידה אפריקה לחלוקה מיידית בסכום כולל הנאמד ב-550 מיליון שקלים.

עדכון ראשון: מוצ"ש, 19.12, 20:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully