וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה ולבנון הודיעו: נחזק שיתוף הפעולה

ניר יהב ואופק עיני

19.12.2009 / 20:55

לאחר שנים של עוינות, מבקר ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי בסוריה. "היחסים הטובים בין שתי המדינות יסייעו בגיבוש אחדות ערבית נגד המדיניות הישראלית"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, הגיע אחר הצהריים (שבת) לדמשק במסגרת ביקור רשמי והיסטורי בסוריה, במהלכו נפגש גם עם נשיא סוריה, בשאר אסד. ביקורו של אל-חרירי בסוריה הינו הראשון מאז שנבחר לתפקידו כראש ממשלת לבנון, והוא נערך לאחר כחמש שנים של יריבות בין הצדדים.

בהודעה שפרסמו נשיא סוריה בשאר אסד וראש ממשלת לבנון סעד חרירי בתום פגישתם הערב בארמון תישרין שבדמשק, נמסר כי שני המנהיגים החליטו "לפתוח אופקים חדשים שיחזקו את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בכל המישורים". כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית. אסד הבטיח לעשות ככל שביכולתו כדי לשמור על היחסים הטובים בין שתי המדינות, על יציבותה של לבנון, על ביטחונה ועל אחדותה.

בהודעה שפורסמה בתום הפגישה נמסר כי חרירי אמר לאסד שממשלתו מצפה לכונן "יחסים אמיתיים ואסטרטגים" עם סוריה שיועילו לאינטרסים של שני העמים, הסורי והלבנוני. עוד דווח כי חרירי אמר שהיחסים הטובים בין שתי המדינות יסייעו בגיבוש אחדות ערבית נגד המדיניות הישראלית "הפוגעת בזכויות הערביות". אסד אמר כי סוריה נחושה לשמור על יחסים טובים עם לבנון וכי הביטחון והיציבות של לבנון הוא גם הביטחון והיציבות של סוריה.

היועצת של אסד, בות'יינה שעבאן, אמרה גם שחרירי ואסד דנו בשורה של נושאים, ביניהם בשרטוט הגבול בין שתי המדינות. "הוחלט לנקוט בצעדים בנושא זה", הוסיפה.

חרירי נחת במדינה אחר הצהריים ועל פי דיווחים נלקח מיד לארמון תישרין, ששמור על פי רוב לאירוח אישים בדרג של מלכים ונשיאים. רשת הטלוויזיה אל מנאר דיווחה שאל-חרירי הגיע לסוריה ללא שרים, כשהוא מלווה רק בראש לשכתו.

ביקורו של אל-חרירי מקבל משמעות מיוחדת לאחר שמפלגתו, ה-14 במרץ, טענה לא פעם שסוריה מעורבת בחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר ואביו של סעד אל-חרירי, רפיק.

סוריה הכחישה כל מעורבות בפרשה , כמו גם האשמות אחרות בדבר רצח עיתונאים ופעילי מפתח במחנה האנטי סורי בלבנון. עם זאת, לאחר ההתנקשות, לחץ בינלאומי בשילוב עם זעם ההמונים בלבנון, אילץ את סוריה להסיג את כוחותיה מארץ הארזים.

עדכון ראשון: 16:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully