וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "ביקור סלימאן לא קשור לגלעד שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.12.2009 / 9:20

ראש המודיעין המצרי יבקר בתחילת השבוע בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אין מועד מוגדר לקבלת תשובת ישראל להצעות חמאס בעניין שליט"

"ביקורו של ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן מחר בישראל איננו קשור לעסקת שליט בין ישראל לחמאס", כך הבהיר הבוקר (שבת) מקור מצרי המוגדר 'מהימן' לעיתון 'אל-חיאת' הרואה אור בלונדון. "הביקור של סלימאן בישראל יתמקד בסוגיות בין שתי המדינות ואין לו שום קשר לעסקת שליט", אמר. יחד עם זאת, לא שלל על הסף שנושא העסקה יעלה בביקור.

במקביל, הכחיש שגריר מצרים בישראל לשעבר ויו"ר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט המצרי, מוחמד בסיוני, את הדיווחים לפיהם מחר צפויה מצרים לקבל את תשובת ישראל וחמאס להצעת העסקה. "אין מועד מוגדר לקבלת התשובה. יחד עם זאת, הכדור נמצא במגרש של ישראל", אמר. "ישראל מסרבת לשחרר 50 אסירים פלסטינים מתוך 450 האסירים ה'כבדים' שישוחררו בשלב הראשון".

לדבריו, מתוך האסירים שישראל מסרבת לשחרר נמצאים גם בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. "חמאס עומד על כך שהם יוכללו בעסקה", הוסיף. לדבריו, חמאס סבור כי זו הזדמנות חד פעמית להביא לשחרורם של 50 האסירים מהכלא הישראלי.

ביום ראשון צפוי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לבקר בישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווחים, השניים צפויים לדון בשורה של נושאים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully