וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדחפור שהוחרם במסגרת ההקפאה הוחזר לצופים

יהושע בריינר

19.12.2009 / 7:43

בשבוע שעבר החרימו כוחות מג"ב דחפור מההתנחלות צופים לאחר שלטענתם פעל באתר בנייה שהפר את צו ההקפה. הדחפור הוחזר לאחר קבלת הבטחה שלא יעשה בו שימוש בניגוד לצו

הדחפור שהצית את העימותים השבוע בהתנחלות צופים שבשומרון הוחזר ליישוב. השבוע פרצו עימותים קשים ביישוב לאחר ששפקחים של המנהל האזרחי הגיעו ליישוב בליווי של כוחות הביטחון על מנת להחרים דחפור שביצע במקום עבודות בנייה, וזאת, לדברי המנהל, בניגוד לצווי ההקפאה שחולקו. בעקבות הכוונה פרצו עימותים קשים בין התושבים, שטענו כי העבודות המבוצעות קיבלו את ההיתרים הדרושים, לבין כוחות הביטחון. במהלך העימותים נפצעה שוטרת מג"ב באורח בינוני ו-11 מתנחלים נפצעו באורח קל. לבסוף הצליחו הפקחים להחרים את הדחפור. בימים האחרונים קיימה מזכירות היישוב מגעים מול המנהל האזרחי ובסוף הדחפור הוחזר.

"כבר בהתחלה אמרנו לפקחים שהדחפור עבד במקום חוקי לחלוטין", אומר גורם בהתיישבות, "אבל במקום לבדוק את העובדות הם בחרו להתסיס את השטח ולהביא לפגיעות בילדים ובנערים". כעת מתכוונים המתנחלים לתבוע באופן אישי את אנשי כוחות היס"מ שנטלו חלק בעימותים איתם. "אנחנו יישוב של שומרי חוק ועכשיו אנחנו מתכוונים דרך החוק לתבוע את מה שמגיע לנו. לא יכול להיות שיכו אותנו ואת ילדינו בגלל דבר שהוא חוקי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בעימותים נפצעה שוטרת מג"ב ו-11 מתנחלים/מערכת וואלה, צילום מסך

במנהל האזרחי מספרים סיפור שונה, ואומרים כי הדחפור הוחזר לפנים משורת הדין וכי הוא הוחרם לאחר שעבד בצורה לא חוקית, תוך הבטחה כי הוא לא ייפעל באתרי בנייה הנבנים תוך איסור על צו ההקפאה. מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה כי "עבודת הדחפור שלשום בצופים הייתה בניגוד לחוק והיוותה הפרה בוטה של הצו, וכי ההחלטה על החזרת הכלי התקבלה רק לאחר התחייבות של מזכירות היישוב על הפסקת העבודות בנקודה ושהכלי יעבוד מעתה אך ורק באתרים מורשים. יש להדגיש ולציין כי החזרת כלים הנדסיים לאחר החרמתם מתבצעת לאחר תשלום החזר הוצאות וכחלק מהמדיניות של המשך הקשר וההידברות אל מול המועצות המקומיות ולאחר התחייבות מצידן כי הכלים לא ישמשו לפעילות נגד החוק. כל הכלים שהוחרמו והוחזרו עד כה לא חזרו לבצע עבודות הנדסיות בניגוד לחוק".

ובינתיים נראה כי צו ההקפאה דווקא מספק תעסוקה למתנחלים. משחק מחשב חדש כבר הפך ללהיט בקרב צעירי יהודה ושומרון. במסגרת המשחק צריכים למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הביטחון אהוד ברק להשליך קוביות קרח על יישובים ביהודה ושומרון. לאחר סיום המשחק נמסר לשחקן כמה ישובים הצליח להציל ובין היתר מופיע הבקשה "ביבי, קר לנו גם בלי ההקפאה, אז די!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully