וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו "מלך הקסטות" של מערת המכפלה?

יהושע בריינר

18.12.2009 / 22:28

זה זמן רב שמתנהל "קרב רמקולים" בין היהודים לפלסטינים באזור מערת המכפלה בחברון. השבוע נעצר עופר אוחנה לאחר שהשמיע מוזיקת תפילות רועשת

הקרב על חברון, בקרוב המחזמר? עופר אוחנה המתגורר ביישוב היהודי בחברון נעצר אתמול (חמישי) לאחר שהשמיע שירי תפילה ברמקולים סמוך למערת המכפלה. מזה שנים מתקיימת בחברון "מלחמת רמקולים" בין המתנחלים לפלסטינים תושבי העיר, כאשר המתנחלים משמיעים מוזיקה יהודית מ"מרכז גוטניק", אולם שמחות ומרכז קניות הנמצא בסמוך למתחם המערה, לבין הפלסטינים המגבירים את קולות המואזין.

על אף ששירי היהדות הבוקעים מתוך הרמקולים מושמעים כבר שנים, השבוע הנחה אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי את המשטרה לטפל בסוגיה, לאחר שבביקור במקום נתקל במלחמה הווקאלית וביקש מהמשטרה למנוע את התלהטות הרוחות בעיר האבות.

עופר אוחנה, בעל 'מרכז גוטניק', נעצר, נחקר ונאסר עליו להשמיע את המוסיקה. בעקבות כך פנה אתמול ארגון זכויות האדם ביש"ע למפקד מרחב חברון שלטענת המתנחלים במשך שנים לא נקטה בצעדים כלשהם בנושא. "מזה שנים מתלוננים יהודים המתפללים במערת המכפלה על עוצמה בלתי סבירה ובלתי חוקית של הרמקולים המשמעיים את הקריאות המוסלמיות", נכתב, "למרות פניות רשמיות לא נעשה דבר וחצי דבר על מנת להפסיק את ההפרעה למתפללים היהודים והפגיעה הקשה ברגשותיהם. השמעת ניגוני תפילה יהודיים בעוצמה פחותה בהרבה היא פעולה שכל מטרתה היא יצירת אוירה ההולמת מקום תפילה יהודי. הצעד בו נקטתם הינו צעד של אכיפה בררנית, פגיעה חמורה בחופש הביטוי ועידוד להתלהטות הרוחות". המתנחלים אף מציגים מסמכים רשמיים לפיהם עוצמת הרמקולים של המואזין מהמסגד הסמוך חורגת מהתקנים החוקיים.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "החשוד נחקר בעקבות מוזיקה שהופעלה במקום בעוצמה גבוהה מהמותר. החשוד זומן לחקירה אך לא התייצב ובהמשך נעצר. מהות החקירה נבעה כתוצאה מהפרעת המנוחה שנגרמה במקום וכל הנושא מצוי עדיין בהליך חקירתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully