וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו שני הפעילים הישראלים שמחו בקופנהגן

אייל דץ

18.12.2009 / 19:50

אילי בן עמר וג'ואנה ג'ונס נעצרו אמש לאחר שלקחו חלק בפעילות של ארגון "גרינפיס" בה מחו הפעילים נגד מה שנראה ככשלון ועידת האקלים. "הרגשנו כמו בעלי חיים"

שני הישראלים פעילי ארגון "גרינפיס" שנעצרו אמש (חמישי) בדנמרק שוחררו הבוקר ממעצר. הישראלים, אילי בן עמר וג'ואנה ג'ונס, לקחו חלק בפעילות אקטיבית משולבת של חברי גרינפיס מארצות שונות שהגיעו לקופנהגן לועידת האקלים למחות על אוזלת היד של מנהיגי העולם בטיפול בהתחממות הגלובלית. השניים נעצרו במהלך שתי פעולות מחאה שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטפסים על הקירות. בן עמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן עמר נעצר בעת שטיפס על בניין הסמוך לאולם הכנסים שבו מתרחשת הוועידה. ג'ונס נעצרה במהלך פעילות מחוץ לארמון המלכה בזמן שבארמון התקיימה ארוחת ערב חגיגית למנהיגים שהגיעו לווכידה.

ג'ונס סיפרה לוואלה! חדשות כי היא נעצרה לאחר שטיפסה יחד עם ארבעה פעילים נוספים על מבנה ברזל גבוה הסמוך לארמון. "הנפנו שלט באורך שניים וחצי מטרים עליו כתוב 'פוליטיקאים מדברים, מנהיגים עושים' . השוטרים הדנים הגיעו למקום וניסו לשכנע אותנו לרדת למטה. משכנו את הזמן עד שהגיעה התקשורת ובסופו של דבר החלטנו לרדת מרצון".

ג'ונס ובן עמר הועברו לכלובים שמשטרת קופנהגן הכינה מראש עבור אלפי המפגינים שהגיעו לוועידת האקלים בקופנהגן. "הרגשנו כמו בעלי חיים" מספרת ג'ונס. "למרות שהשוטרים הדנים היו נחמדים ואדיבים. נראה שהם בעצמם נבוכים ולא כל כך יודעים איך להתנהג עם המפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully