וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: תוך יומיים, תשובת ישראל לעסקה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.12.2009 / 10:27

מקור דיפלומטי מצרי מסר לעיתון הסעודי 'אל-ווטן' כי ישראל תשיב תוך יומיים על ההצעה לעסקה לשחרור החייל החטוף. המחלוקת העיקרית נסובה סביב חמישים שמות של אסירים

"ישראל תשיב תוך יומיים על ההצעה לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט" – כך דיווח (שישי) מקור דיפלומטי מצרי לעיתון הסעודי 'אל-ווטן'. לדבריו, המחלוקת העיקרית בין ישראל לחמאס נסובה סביב חמישים שמות של אסירים שישראל מסרבת לשחרר, ביניהם בכיר פתח מרוואן ברגותי.

המקור המצרי סיפר לעיתון עוד כי במסגרת העסקה צפויה ישראל לגרש 150 אסירים פלסטינים לרצועת עזה או לחו"ל. "זוהי פשרה בין סירובה של ישראל לשחררם מהכלא לבין התעקשותו של חמאס להכלילם בעסקה", הוסיף.

אתמול דיווחו מקורות מצריים לאתר האינטרנט של רשת "אל-ג'זירה" כי ברגותי איננו כלול בעסקת שליט. האתר ציטט גם את יו"ר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט המצרי ושגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, באמרו כי קהיר ממתינה לתשובה ישראלית על ההצעה הסופית לעסקה. בסיוני אישר לאתר כי ברגותי אינו כלול באותה הצעה.

בסיוני ציין כי ממשלת ישראל עדיין מסתייגת משחרורם של כחמישים אסירים פלסטינים במסגרת עסקת שליט. הוא אישר כי העסקה צפויה להתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון תשחרר ישראל 450 אסירים פלסטינים בתמורה לשחרורו של שליט. בשלב השני, שייערך לאחר חודשיים, ישוחררו 550 אסירים נוספים.

ביום ראשון צפוי ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן לבקר בישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווחים, השניים צפויים לדון בשורה של נושאים, בראשם עסקת שליט. במקביל דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי המתווך הגרמני במשא ומתן בין ישראל לחמאס ייפגש היום עם נציגי חמאס ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully