וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ירי על כוח מצרי שמנע הברחות לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.12.2009 / 21:23

מקורות ביטחוניים מצריים דיווחו כי פלסטינים ירו לעבר כוחות מצריים שמקימים מחסום פלדה. המחסום אמור למנוע הברחות לתוך רצועת עזה. בעקבות הירי, מצרים הגבירה את הכוננות

האם הפלסטינים חוששים לעתיד ההברחות? מקורות ביטחוניים מצריים דיווחו הערב (חמישי) כי חמושים פלסטינים ירו אחר הצהריים לעבר חיילים מצריים הבונים בגבול רצועת עזה-מצרים גדר פלדה, שמטרתה למנוע הברחות ממצרים לרצועת עזה. על פי הדיווח במספר כלי תקשורת ערביים, לא היו נפגעים כתוצאה מהירי, אולם נגרם נזק לציוד של החיילים המצרים במקום. במקביל, נהרג חייל מצרי - ככל הנראה מירי של מהגרים אפריקאים.

על פי הדיווח, בשל תקריות הירי החליטה מצרים להגביר את הכוננות הביטחונית בגבול מצרים-עזה ולשגר לשם שריוניות וכמות גדולה של חיילים. כלי תקשורת ערביים דיווחו בימים האחרונים כי מצרים החלה בבניית גדר פלדה מאסיבית, שחלקה הגדול יוצב במעמקי האדמה, על מנת למנוע הברחות לעזה. בחמאס אישרו את הדיווח אולם מצרים ממשיכה להכחיש.

מקורות פלסטינים דיווחו מוקדם יותר כי בפגישתו עם משלחת חמאס בקהיר לפני שבוע וחצי, נראה ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן כועס ומתוח. המקורות סיפרו לאתר "אל-ג'זירה" כי סלימאן האשים את חמאס בנקיטת "סחבת". כמו כן טען חמאס הפר את כל ההסכמים שנחתמו עמו בכל הנוגע להסכם הפיוס עם פתח, והבהיר: "אנחנו לא עובדים אצל חמאס או אצל חאלד משעל". סלימאן הוסיף כי מצרים לא תחזור בה ממסמך הפיוס בין פתח לחמאס, שאותו הגיש לפני מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully