וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בישיבות ההסדר: "ברק מדליק את השטח"

18.12.2009 / 6:00

רבנים בישיבות ההסדר ברחבי הארץ כתבו לתלמידיהם כי נוצרה "מציאות שבה ישנה סתירה בין מצוות השם לבין צו המפקד". גורם בישיבות: "הזהרנו מהתנהלותו הפירומנית של ברק"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

גורם בישיבות ההסדר הזהיר אמש (חמישי) בעקבות מכתב הרבנים והמחנכים, כי התנהלותו של שר הביטחון אהוד ברק בנוגע לביטול ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עלולה להצית את כל המגזר. לדברי הגורם, "צעקנו והתרענו על התנהלותו הפירומנית של ברק בעניין ישיבת הר ברכה, שעלולה להדליק את כל השטח. מישהו חייב להתעשת ולמנוע את הקרע שברק מייצר בין צה"ל לציונות הדתית".

מוקדם יותר דווח כי עשרות רבנים ומחנכים מישיבות ההסדר בכל הארץ - בהן גם ישיבות בתוך הקו הירוק - פרסמו מכתב לתלמידיהם ובו הם אומרים כי במקרה של פקודה לפנות יישובים על ידי צה"ל – "נאמנותנו לתורה עומדת מעל כל נאמנות אחרת, לממשלה או לצבא".

במכתב שהופץ הערב כותבים הרבנים: "לצערנו, מזה זמן משתמשים בצבא גם למטרות שאינן קשורות להגנת ישראל ומנוגדות לרצון השם. דבר זה מכניס את החיילים למציאות בה ישנה סתירה בין מצוות השם לבין צו המפקד. אמונתנו בהשם היא המקור למסירות נפשנו במלחמה ונאמנות זו עומדת מעל לכל נאמנות אחרת . אנו מחנכים להיות חיילים נאמנים מתוך מחוייבות לדבר הקדוש ברוך הוא".

על המכתב חתומים כ-30 רבנים המלמדים בישיבות ההסדר ומשמשים כר"מים (רב מחנך). בין הישיבות שבהם מלמדים הרבנים : ישיבת שעלבים, כרם ביבנה , טבריה, שדרות וראשון לציון.

עדכון ראשון: 19:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully