וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מתגייסת להצלת המחנה באושוויץ

ממשלת גרמניה הודיעה כי תעביר סכום של 60 מיליון יורו לצורך עבודות תחזוקה במוזיאון ההנצחה שהוקם באתר של מחנה ההשמדה הנאצי. "זהו ביטוי למחויבותנו ההיסטורית"

ממשלת גרמניה תעביר סכום של 60 מיליון יורו לעבודות תחזוקה במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבפולין, כמחצית מהסכום הדרוש לצורך פרויקט שימור המחנה, כך הודיעו היום (חמישי) מנהלי מוזיאון ההנצחה במחנה.

"זהו יום גדול. התוכנית לשימור לטווח ארוך של מוזיאון ההנצחה הופכת למציאותית", אמר ל"דיילי טלגרף" פיוטר צ'ווינסקי מנהל המוזיאון. הכסף צפוי להיות מוקדש בין היתר, לשימורם של תאי הגזים בהם נרצחו יהודים, וראיות נוספות לפשעים שביצעו הנאצים במחנה. ולדיסלב ברטוזוסקי, ניצול מאושוויץ ושר החוץ הפולני לשעבר, שהיה ממקימי אתר ההנצחה, אמר כי יש להעריך את "נכונותה של גרמניה ליטול אחריות על מעשיה ההיסטוריים".

ההתחייבויות הגרמנית לתרומה הגיעה בתגובה לבקשה של ממשלת פולין, שעד כה נשאה לבדה בעלות שימור מחנה ההשמדה. "זהו ביטוי למחויבותנו ההיסטורית", אמר שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה. ולדיסלב ברטוזוסקי, ניצול מאושוויץ ושר החוץ הפולני לשעבר, שהיה מקימי אתר ההנצחה, אמר כי יש להעריך את "נכונותה של גרמניה ליטול אחריות על מעשיה ההיסטוריים".

אושוויץ הוא מחנה ההשמדה הגדול ביותר שהקימה גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, ונרצחו יותר יהודים מבכל מקום אחר בשואה. כיום נקרא נקרא המחנה "מוזיאון אושוויץ-בירקנאו", משום שהוא מכיל גם אולמות תצוגה בהם יכולים המבקרים לראות פריטים היסטוריים ממחנה ההשמדה.

הבעיה היסודית של שימור המחנה היא שהוא נועד להיות זמני. הגרמנים התכוונו להשמיד את יהודי אירופה תוך מספר שנים ואז להרוס את המחנה ולמחוק כל עדות לרצח העם שביצעו במקום. הביתנים בהם שוכנו העצירים נמצאים בתהליך התפוררות, כמו גם המבנים בהם בוצעה ההשמדה ותאי המשרפות. ממשלת פולין מחפשת מזה שנים עזרה במימון ושימור של האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully