וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מחכות החלטות מדיניות לא פשוטות"

פנחס וולף

17.12.2009 / 17:16

שר הביטחון אהוד ברק ממשיך לשדר קשיחות ואומר כי לא יהיו פשרות בתחום הקפאת הבנייה בגדה. "נאכוף את ההחלטה בלי לגמגם ובלי למצמץ. אנחנו בממשלה כדי לעשות"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום (חמישי) כי "הקפאת הבנייה היא החלטה שנאכוף בלי לגמגם ובלי למצמץ. אנחנו מצפים מאזרחים לא להפריע לכוחות הביטחון ועובדי מדינה. אנחנו בממשלה כדי לעשות. בפנינו שנה לא פשוטה של עשייה. מחכות לממשלה החלטות לא פשוטות בתחום המדיני", אמר ברק בלשכת העבודה.
ברק אמר את הדברים על רקע מחאת המתנחלים, שפעלו ברחבי הגדה למנוע את כניסת פקחי המנהל האזרחי ליישוביהם. הפקחים נתקלו בנסיונות חוזרים ונשנים למנוע מהם לחלק את צווי ההקפאה, וחלקם אף קיבלו איומים וסבלו מהתנכלויות.

גם הבוקר התרחשו עימותים על רקע חלוקת הצווים, כשפקחי המנהל האזרחי מלווים בכוחות משטרה הגיעו להתנחלות טלמון שבחלב בנימין כדי לאכוף את הקפאת הבנייה במקום - ונתקלו בהתנגדות.

בכניסה להתנחלות נחסמו הכוחות על ידי כ-50 בני נוער. במקום התפתחו עימותים במהלכם, לטענת המתנחלים, הפעילו השוטרים אלימות רבה. ממשטרה נמסר כי ארבעה בני אדם, בהם אב ובנו, נעצרו לאחר שתקפו שוטר וניקבו צמיג של ניידת משטרה. כעת נמצאים הפקחים בתוך היישוב, ולדברי המשטרה האירוע נמצא בשליטתם.

בהתייחסו לעניין יחסי ישראל-טורקיה, אמר ברק כי נפגש עם השגריר הטורקי וקיבל הזמנה לבקר בארצו. "הנושא הטורקי חשוב מאד וצריך לעשות הכל כדי להבטיח שהיחסים בין המדינות יעלו על המסלול. אני רוצה להביא לחידוש המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים והסורים", אמר שר הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully