וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל מוליתן יחדש פעילותו ביום ראשון

קובי מנדל

17.12.2009 / 17:06

על פי ההסכם אליו הגיעו הצדדים, המפעיל התחייב להעמיד על חשבונו את כל המימון שיידרש לתקופת ההפעלה על מנת שתשלובת מוליתן תמשיך לפעול כעסק חי

האם חלפה הסכנה מפני סגירתו של מפעל מוליתן בנהריה? ביהמ"ש המחוזי בחיפה אישר אחר הצהריים (חמישי) את ההסכם אליו הגיעו כונסי הנכסים של המפעל עם צביקה מאיר, שהודיע עוד אתמול לביהמ"ש על נכונותו להפעיל את תשלובת מוליתן.

עיקר ההסכם אליו הגיעו הצדדים קובע כי המפעל יחזור לפעילות כבר ביום הראשון הקרוב, ופעילות זו לא תסתיים לפני ה-8 בינואר ולא תתארך מעבר ל-31 במארס. בנוסף, המפעיל התחייב להעמיד על חשבונו את כל המימון שיידרש לתקופת ההפעלה, על מנת שהחברות ימשיכו לפעול כעסק חי וזאת עד לסך של 1.2 מליון ש"ח.

עוד הוסכם בין הצדדים, כי אם דו"ח סיום ההפעלה יציג הפסדים, ישפה הכונס את המפעיל במלוא סכום ההפסד ועד לסך של 600 אלף שקלים. עוד הוסכם, כי במסגרת ההתמחרות שינהל הכונס בין המציעים השונים לרכישת החברות כעסק חי לאחר תקופת ההפעלה ע"י המפעיל, תועדף הצעה של רוכש שאיננו המפעיל, רק אם הצעתו תהיה גבוהה מהצעת המפעיל בסך העולה על 300 אלף שקלים.

ביהמ"ש רשם לפניו את הצהרת המפעיל כי בדעתו לחתום על הסכם קיבוצי עם העובדים לתקופת ההפעלה ואף יעשה כך אם כתוצאה מההתמחרות שתערך בסיום תקופת ההפעלה ירכוש הוא את המפעל כעסק חי.

יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל המערבי אשר שמואלי, הביע קורת רוח רבה מההסכם ואמר: "מדובר בנס חנוכה" והוסיף כי "העובדים חוזרים לעבוד במפעל וזה מוכיח כי דמם אינו הפקר. המקרה מלמד כי הבנקים אינם יכולים לנעול מפעלים ולשלוח את העובדים הביתה".

  • עוד באותו נושא:
  • מוליתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully