וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לדעת אם הילד ממך? תשכח מזה!

גלעד גרוסמן

17.12.2009 / 16:23

אדם שביקש לערוך לילד בדיקה שתוכיח את אבהותו, נדחה על ידי ביהמ"ש. השופטים קבעו שאין זאת טובת הילד. האם: "אם יתגלה שהוא נולד מחוץ לנישואים, הוא יוגדר כממזר"

בית משפט לענייני משפחה בירושלים דחה באחרונה תביעה שביקשה להורות לילד בן 5 לעבור בדיקת רקמות, על מנת לקבוע מי הוא אביו הביולוגי. ההחלטה התקבלה לאחר שהשופט סבר שהדבר יפגע בטובת הילד.

התובע במשפט ניהל קשר רומנטי עם אמו של הילד, בשעה ששניהם היו נשואים לאחרים. בעקבות הרומן, השניים התגרשו וכשבעה חודשים לאחר שהאישה התגרשה מבעלה, נולד לה בן. במרשם האוכלוסין הופיע בעלה לשעבר של האישה כאבי הבן.

התובע טען שהאישה חטפה את הילד מביתו ופועלת להרחיק אותו ממנו, בין השאר באמצעות הפסקת שיחותיו עם הילד ומניעת ביקורים. לדבריו, היא משתמשת בילד כקלף מיקוח בתגובה לתביעת רכוש שהגיש נגדה.

עוד טען התובע שניתן לבסס את אבהותו על הילד גם ללא עריכת בדיקת רקמות, והציג מכתבי אהבה שכתבה לו האם, ציורים שצייר הילד ותמונה מחופשה משפחתית משותפת. עם זאת, הוא תבע לבצע את הבדיקה במידה שבית המשפט לא יסתפק בראיות אלה.

האם טענה מנגד שאם יתברר שהתובע הוא אבי בנה, הוא יוגדר כממזר ויוטל עליו כתם. עוד טענה, שקשר בינו לבין התובע עלול להזיק למצבו הנפשי, לדרך חינוכו ולהתפתחותו.

לא יוכל להתחתן בעתיד

הרב הספרדי הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, המכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, העביר ליועץ המשפטי לממשלה, שגם הוא היה צד בתביעה, חוות דעת לפיה הבדיקה עלולה לגרום לפגיעה חמורה בכשרותו של הילד לנישואין לפי דין תורה, ולמנוע מבית דין רבני לאפשר לו להתחתן בעתיד.

השופט איתי כץ קבע שהפגיעה האפשרית בילד, אם יתברר שהתובע הוא אכן אביו הביולוגי, מצדיקה את דחיית התביעה. "משאין מדובר במקרה של מניעת סכנת חיי אדם או נכות חמורה בלתי הפיכה של אדם, דין הבקשה לביצוע בדיקת רקמות להידחות", כתב בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully