וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירו למוות וקיבלו עונש קל בגלל חוסר ראיות

גלעד גרוסמן

17.12.2009 / 13:13

אחים מטייבה שהרגו בן משפחה יריבה במהלך מסיבת אירוסין, נידונו לתקופות מאסר קצרות במיוחד. הסיבה: התביעה נתקלה ב"קשיים ראייתיים" במהלך המשפט

שש שנות מאסר ו-15 חודשי מאסר נגזרו היום (חמישי) על חוסין גאבר ג'ריר ובאשיר ג'אבר, שני אחים מטייבה שהואשמו בהריגתו של מוסטפא ג'אבר. העונשים נגזרו במסגרת הסדר טיעון שקיבלו השניים לאחר "קשיים ראייתיים" בהם נתקלה התביעה. במסגרת הסדר הטיעון הופחת סעיף האישום מרצח להריגה.

לפי כתב האישום, קיים סכסוך מתמשך בין משפחת הנאשמים לבין משפחה אחרת. בשנת 2001 הסלים הסכסוך והגיע לכדי חילופי יריות בהן נהרג אחיהם של הנאשמים. בשנת 2005 הגיעו השניים למסיבת אירוסין בה נכחו חלק מבני משפחת עמרור. אחד הנאשמים נכנס למקום כשהוא מצויד באקדח בקוטר של 9 מ"מ ופניו מכוסות בכובע גרב. הוא ירה מספר כדורים לעבר האורחים ונמלט מהמקום ברכב בו נהג אחיו. כתוצאה מהירי נהרג מוסטפא ג'אבר, לאחר שארבעה כדורים פגעו בראשו.

במהלך המשפט נתקלה התביעה בקשיים ראייתיים. בין השאר נעלמו קלטות של המדובב, עדת ראייה מרכזית לא אותרה וכן התגלו סתירות בעדויותיהם של עדי התביעה. כאשר נחקר אחד העדים על ידי פרקליטיהם של האחים, עורכי הדין אורי בר עוז ונדיר ברנסה, הוא התקשה לתאר כיצד נראו האחים בעת הירי. השניים קיבלו בנוסף עונש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים למשפחת הנרצח בגובה של 30,000 שקלים כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully