וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הותקף בעימות עם מתנחלים בטלמון

איילה חננאל ויהושע בריינר

17.12.2009 / 11:28

פקחי המנהל האזרחי הגיעו מלווים בכוחות משטרה לאכוף את ההקפאה בהתנחלות בחבל בנימין - ונתקלו בבני נוער זועמים. 4 מהם נעצרו לאחר שתקפו שוטר וניקבו צמיג של ניידת משטרה

עימותים התרחשו הבוקר (חמישי) בין מתנחלים לבין כוחות הביטחון בהתנחלות טלמון שבחבל בנימין. פקחי המנהל האזרחי מלווים בכוחות משטרה הגיעו להתנחלות כדי לאכוף את הקפאת הבנייה במקום - ונתקלו בהתנגדות.

בכניסה להתנחלות נחסמו הכוחות על ידי כחמישים בני נוער. במקום התפתחו עימותים במהלכם, לטענת המתנחלים, הפעילו השוטרים אלימות רבה. ממשטרה נמסר כי ארבעה בני אדם, בהם אב ובנו, נעצרו לאחר שתקפו שוטר וניקבו צמיג של ניידת משטרה. כעת נמצאים הפקחים בתוך היישוב, ולדברי המשטרה האירוע נמצא בשליטתם.

"התושבים עמדו בשקט והפגינו, אלא שאז כוחות היס"מ פשוט נכנסו בהם בכל הכח", סיפרה תושבת טלמון רבקה ריבלין לוואלה! חדשות. "אנחנו יישוב שלא מחפש פרובוקציות. כולנו אנשים שומרי חוק ולכן מה שהיה כאן היה בעיקר מאוד עצוב. יש כאן אנשים שהוציאו אישורים מסודרים על כל מבנה ומבנה וכבר השקיעו מכיסם מאות אלפי שקלים כך שזו לא איזה בניה פיראטית. לצערי האלימות שהפעילו כאן השוטרים מראה שמשהו בלב היהודי שלהם כבר לא קיים".

גל אלימות בגדה

בתוך כך, אמר היום המפכ"ל רב ניצב דודי כהן כי "העלייה החמורה באלימות ובהתנגדות כלפי שוטרים ועובדי ציבור חורגת ממחאה לגיטימית וחופש ביטוי". במהלך הערכת המצב השבועית של המשטרה התייחס כהן לאלימות ואיומים מצד מתנחלים על רקע הקפאת הבנייה בגדה ואמר כי "האיומים המשמעותיים כלפי גורמי אכיפת החוק שתכליתם לרפות את ידיהם מהווה חציית קו גבול".

שלשום הותקפה בהתנחלות צופים שוטרת משמר הגבול. היא נפגעה ממכות לעבר צלעותיה ופונתה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר סבא. ייתכן, כי נגרמו לה פגיעות פנימיות. שלושה חשודים בתקיפה נעצרו על ידי המשטרה. 11 מתנחלים ושני שוטרים נפצעו באורח קל וקיבלו טיפול במקום.

העימותים פרצו לאחר שכ-60 צעירים ניסו למנוע את יציאת פקחי המנהל האזרחי מהמקום, שלוו בשוטרי מג"ב ויס"מ. הצעירים ניסו לחסום את היציאה מההתנחלות באמצעות צמיגים בוערים וסלעים, ובכך למנוע את החרמת אחד מכלי העבודה על ידי הפקחים. לטענת המתנחלים, השוטרים הכו והפעילו אלימות רבה כלפי הצעירים. כעת נרגעו הרוחות במקום, לאחר שגורמי צבא בכירים הנחו את הכוחות להפסיק את פעילותם במקום.

דובר מחוז ש"י סיפר לוואלה! חדשות כי "כוחות הביטחון נתקלו באלימות מצד התושבים במקום. הכוחות ביצעו את מלאכתם ביישוב ויצאו. דחפור הוחרם מהמקום על ידי המנהל האזרחי. העצורים הועברו לחקירה במרחב שומרון".

ביום שישי דיווחו מקורות פלסטינים כי מתנחלים הציתו מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. על פי הדיווחים, חלקים גדולים מהמסגד, ובו ספריית ספרי קוראן, נשרפו כליל. ראש מועצת כפר יאסוף, עבד א-רחים מוסלח, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מספר מתנחלים הציתו אש בקומה השנייה במסגד בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, ואז שפכו בנזין בחדרים. בקבוקי דלק ריקים התגלו במקום. לדבריו של מוסלח, המתנחלים גם ריססו כתובות נאצה שבהם נכתב בין היתר: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר, ד"ש מאפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully