וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון לא מחכה לי

תיגל נשיא

18.12.2009 / 7:33

אבל בית התה ההולנדי בלונדון מיניסטור דווקא כן - וגם שם הייאוש נעשה יותר נוח

עוגת פרג באורנה ואלה.
טלוויזיה בחדר השינה.
מרתון של "מד מן" בטלוויזיה שבחדר השינה.
בקבוק מים חמים שמחכה במיטה קרה.

בטח יש עוד, אבל זו הרשימה המאוד מצומצמת שעלתה בראשי כשעזבתי את בית התה ההולנדי. היה אפשר אולי לצפות שאני אחשוב על דברים אחרים ביציאה מלונדון מיניסטור - כמו מה לעזאזל השטויות האלה לונדון מיניסטור, למה הוא טוב ומי האנשים שמוצאים בו שימוש? אחרי הכל, אלו היו המחשבות שהציפו אותי כשנכנסתי לקניון התמוה הזה - אבל הנה, שעה וחצי אחרי, וכל שאלות האלו נענו ואת מקומן מילאה הרשימה החלקית הזו.

כבר שנים שאני מודעת לקיומו של בית הקפה/תה הזה, אבל אף פעם לא יצא לי לבקר בו. משיחה חביבה עם בעל המקום גיליתי שהוא ניצב שם כבר 31 שנה - בשנות בתי עסק בתל אביב זה שווה ערך ל-400. באותה שיחה גם גיליתי שהרבה מקבועי המקום הם אופנוענים, מהסוג שיוצא לרכיבות שטח ולתחרויות. באותו הביקור, מלבד לתמונת האופנוע הגדול והירוק של הבעלים, לא היה להם זכר. זכר לקבועים מסוג אחר, לעומת זאת, היה גם היה. אחד מהם, איש מבוגר עם פנים מחייכות, ביקש מיץ גזר כי הוא "לא רואה טוב היום", ואחר כך השוויץ באוזנייה שהוא רכש לסלולרי שלו. כשהוא גילה שהפריט הארכאי לא עושה רושם על אף אחד, הוא התנצל בביישנות ואמר "תמיד הכל בא אצלי באיחור". קבועה אחרת, בלונדינית, צעירה ורזה, סיפרה על השנים המסעירות שבהן חיה במונטה קרלו. ובאמת שלא התכוונתי לצותת להם לשיחה - בדרך כלל אני מספיק מרוכזת בעצמי כדי לא לשים לב לשום דבר, אבל הפעם לא יכולתי שלא. ההווי שיצרה לעצמה החבורה המשונה הזו, שלכאורה לא הייתה מוצאת עצמה יחד אלא אם כן היו חבריה נכנסים לבית "האח הגדול", סחף אותי אליו. ורציתי גם אני לקחת חלק בזה.

התפריט הצבעוני של המקום הקסום הזה הולם את עיצובו ואת גילו. בצד בייגל טוסטים ובלינצ'ס מצאתי גם כמה קוקטיילים עם שמות נפלאים, כמו "בין הסדינים" או "לקפוץ וללכת עירום". אך למרות הפיתוי, החלטתי להימנע מאלו, אולי כי מצאתי בתפריט משהו שגרם לגבותי להתרומם אפילו יותר: מעדן שוקולד עם גרנולה ובננות (30 שקל). ובכן, מתברר שאותו מעדן הוא כמו דני חם, רק הרבה יותר טעים. למעשה, זה היה אחד הדברים הטעימים שאכלתי לאחרונה, והעובדה שעם המנה הוגשה גם סלסילת לחם עם חמאה, עשתה את העניין מוזר ומסתורי עוד יותר. דווקא רשימת סוגי התה לא הצליחה להרשים אותי -לא שהיתה דלה, אלא שהיום ניתן למצוא כמעט בכל מקום את סוגי התה הללו. וכך הפור נפל על הפוך (10 שקלים) של caholi, שהפתיע אותי לטובה.

לא רציתי ללכת, ואם היה לי עוד זמן ואפשרות לעשן, סביר להניח שהייתי נשארת שם עד שאחרון הקבועים היה מוריד את השלטר. והייתי גם באה למחרת, ברגע שהשלטר היה מורם שוב. כי לא היה לי ספק שגיליתי איזשהו סוד קסום ומתוק כזה, ושעכשיו אני חלק מקבוצה מצומצמת ומיוחדת שיודעת עליו.

עוד לפני שעזבתי את המקום הספיק הבעלים לשאול אותי אם אהבתי את המעדן. כשאמרתי לו שמאוד, הוא ענה לי "זה תחליף לאהבה, אה?". ואני הינהנתי בהסכמה. ביני לבין עצמי כבר החלטתי להוסיף את המעדן הזה, ואת בית התה ההולנדי בכלל, לרשימת התחליפים שלי.

בית התה ההולנדי. אביעד הרמן - עכבר העיר
שירות נאמן מבעלי המקום. בית התה ההולנדי/אביעד הרמן - עכבר העיר

בקטנה

סקס אפיל: נוף לחנות סקס
אנשים: אסופה אקלקטית ונהדרת
עיצוב: שמזכיר יאכטה
שירות: היישר מבעל הבית הנאמן
הפוך קטן: 10 שקלים
ליד ההפוך: תה
טיפ: לא לוותר על מעדן השוקולד
גישה לנכים: כניסה יש שירותים יש (בתוך הקניון)
שורה תחתונה: תחליף הולם

בית התה ההולנדי. לונדון מיניסטור, אבן גבירול 30. טל' 69518334. פתוח: א'-ה' 8:00-24:00, ו' 8:00-16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully